mindenkor ujjabbat kivánnak, azokot magokal el nem akarják hitetni, mert nem akarják, és utállyák az ollyan titkokot, a mellyek ellenkeznek. kevélységekel. és rosz erkölcsökel.
K. Talám hittenek volna akristusban, ha még ujjab tsudát láttanak volna?
F Találtanak volna abban is ollyan okot, amelyért nem hittenek volna, annak, valamint atöbbinek, nem akarák látni az igasságot azért., hogy ne kénszeritessenek abban hinni, és követni, az igazságot ugy veszik bé, ha szeretik, és ugy szeretik ha a szivböl ki üzik arosz hajlandoságokat. és kivánságokot, nem lehet két urnak szolgálni, az igazságnak, ahazugság. akevélység, és az irigység ellenségei, azt is kivánnya, hogy mindent néki aldozanak, és neki adgyak, az elmét. és a szivet.
K Miért nevezi öket akristus gonosz, és parázna nemzettségnek, a midön ugy tettzik hogy hinni akarnak ö benne, tsak valami jelt mutasson nékik,?
F Azért mert nem igaz szivel voltak hozzája, és az ö kérések, két szinü és tsalárd hizelkedésel volt, ebböl azt tanulhattyuk, hogy keményen kel felelni akét szinüeknek, és a hizelkedöknek, meg mutatván az által nékik hogy utállyuk a hizelkedést, és azért ök, magokban is szálnak.
K. Hogy kel azt érteni, hogy Ninivé béliek kárhoztatni fogják a sidokot az utolso napon?
F Annyibol fogják kárhoztatni, mert ha asidok magok viseléseket, a Ninivé béliekéhez hasonlittyuk, az övék sokal vétkesebeknek találtatnak, mint sem ezeké, mert a Ninivébéliek pogányok lévén, nem üsmerték az igaz Istent, és annak vallásárol nem hallottak beszélleni, mind azon által penitentziát tartának, tsuda latás nélkül. a Jonás praedikálására, egy ollyan idegenére akit soha nem lattak, holot asidok akik az Istent üsmerték. akik abban ditsekedtek, hogy tölle vették atorvényt, akik az ö népének tartották magokot. még is penitentziát nem tartának akristus praedikalására, noha annyi sok tsudákot tett elöttök
K Mitsoda meg más példát ád elejekben akristus?
F Elejekben adgya, egy más meszünen jött kiralynénak apéldáját. aki minek utanna hallot volna beszélleni a salamon bölcseségéröl, el hagyá országát, és hozája mene, hogy holmi nehéz dolgokot véle meg fejtetne, és halhatná nagy bölcseségit, a sidok pedig meg veték
(II. Épistolák: 202)