imádkozék, aditsöség, és a fényeség környül vevé, mivel rend szerent ahegyekre szokot vala fel menni, hogy ótt tsendesebben imádkozhassék, és hogy az által meg mutassa atanitványinak. hogy ök is el távozanak avilági társaságoktol., annyiban, amennyiben hivatalok azt meg engedi. hogy ótt az Istenröl, az ö igéiröl, és igazságirol elmelkedgyenek.

K Miért akará az üdvezitö, hogy abban a fényeségben lássák imadságakor?

F Hogy meg lássuk abbol. mitsoda ereje vagyon az imádságnak, a mely meg tisztittya lelkünket avétektöl. meg világosittya a kegyelemnek világával., le vetkeztet minket az ó emberböl, és ujban öltöztet., bé tölt mennyei jókal minket, és arra aboldog állapotra készit minket, amelyben, a mi testünk, aki most nyomorult. elvetö, akkor hasonlo lesz az ö ditsöséges testéhez

K Mitsoda okbol változtatá el az ur szinét. ahárom Apostoli elött?

F Abbol az ókbol, hogy még elöre meg erösittse öket a keresztének botránkoztatása ellen., meg mutatván nékik, hogy nem tsak halandó természetü volna, hanem még az ö Istensége által halhatatlan, és ditsöséges volna. és hogy még, mind halhatatlan., mind ditsöséges lenne az emberi természetiben is, minek utánna ditsöségiben bé menne, gyalázatos halála után, azt is akará nékünk meg mutatni az Apostoliban., hogy aboldogságnak egyedül valo uttya. tsak a, hogy által mennyünk a szenvedéseken, kereszteken., és az életnek minden nyomoruságin. hogy pediglen apenitentziára indittsa a hiveket ezekben a szent idökben, az Anyaszent egyház a kristust elönkben adta, az elsö vasárnapon. apusztában valo letiben, böjtölésiben, kisertetiben, amái napon pedig fényeségében. és ditsöségében, azert hogy tapasztalhato képen meg mutassa nekünk, hogy az ö fel támadásában, és ujjonnan valo életében más modal nem részesülhetünk ahüsveti innepen, hanem hogy ezeket a szent napokot, aböjtölésben. a sanyargatásban. apenitentzia tarto siralomban és az imádságban tölttsük el, és hogy ha meg halunk véle együt avéteknek, és az ó ember roszkivánságinak, véle együt fel is támadunk, hogy új életet elhessünk.

K. A szine változásakor, miért akará akristus. hogy Mojses és Illyés jelen legyenek.?

(II. Épistolák: 218)


Előző oldal | Következő oldal