vitelire kénszerittik, önékik pedig tunya lágyságok. meg nem engedik. hogy tsak a leg könyebet is kövessék. 2. szemekre hánnya, azt a kevélységet,. a melyért, minden tselekedetekben azon igyekeznek hogy mások lássák., és meg ditsérjék, hasonlot tselekesznek az ollyanok. akik az Isten szolgálattyában nagy buzgoságot mutatnak, a midön abban betsületet látnak. és másoktol az által tiszteletet nyernek. ez oly hathatos méreg. a mely mindenüvé el hatt, és meg ronttya aszivet, és annak minden jó tselekedetit még kezdetiben, a jó, hogy a mi jó tselekedetinket lássák, de nem azért kel tselekedni hogy lássák, ugyan ez is a farisaeusok kovásza, amelytöl parantsolá az ur a tanitványinak hogy meg oltalmazák magokot
K. Miért tiltá meg az ur az Apostolinak. hogy magokot mestereknek hivasák. és hogy attyoknak nevezenek valakit eföldön?
F Azért, hogy meg szégyenittse a farisaeusok kevélységit, a kik vágytak az illyen tiszteletre. hogy a nagyra vágyástol el tilttsa szolgait., hogy alázatoságot olttson beléjek., és azt meg tanullyák. hogy az ö ditsöségek abban áll, hogy kövessék azt, aki azt mondgya, hogy nem azért jött, hogy szolgáltassék, hanem hogy szolgállyon, ezekböl azt láttyuk ahitnek szemeivel, hogy a valoságos nagyság abbol áll, hogy magunkot semminek tarttsuk. és hogy Isten elött, az alázatoság legg ditsöségesebb; ugy anyira hogy aki legg betsületesebb helyt akar nyerni a mennyekben, annak akristusal., legg kisebnek kel magát tartani eföldön. és minden tselekedetinek fundamentuma, légyen az alázatoság;
NAGY BÖJT 2DIK HETIN VALO SZEREDÁN
Imádság
Uram tekénts kegyelmesen népedre. és meg tiltván néki ahus eledelt. enged meg kegyelmedet hogy meg tartozkodgyék a vétektöl. mely veszedelmes. kérünk tegedet a mi urunk J. k.
(II. Épistolák: 279)