Epistola.

Isaias profé. 7. 10.

És ismét szolla az ur Akáznak és mondá kérj jelt magadnak ate uradtol Istenedtöl apokol melységében, vagy fenn a magoságban. és mondá Ákáz, nem kérek, és nem kisértem az urat. és mondá halyátok meg azért, Davidnak háza kevesé néktek, hogy az embereknek bántására vattok, hanem az én Istenemnek is bántására vattok, azokáért azur ö maga ád jelt néktek, Imé egy szüz mehében fogad, és Fiat szül, és a neve Emmanuelnek hivatatik, vajat és mézet eszik, hogy tudgya agonoszt meg vetni, és a jót választani.

K. Miért inté arra Achás királyt Isaiás proféta az Isten parantsolattyábol, hogy az urtol tsudát kérjen?

F Azért hogy az által bizonyosab lehesen a profeta szavaiban. aki is azal biztatá ötet, hogy semit ne tartana. az Izrael királyának, és a syriai királynak ellene valo készületektöl, és hogy az Isten gond viselésének bizonyságára lenne a tsuda a melyet igért néki

K. Miért nem akara tsudát kérni ez a király?

F Azért hogy ez a király Istentelen lévén semit nem vára az Istentöl. nem is akara tölle fügeni, és hogy minden bizodalmát. az Assyriai királynak segittségiben vetette vala.

K. Hogy ha Istentelen király volt. miért vevé Isten gond viselése alá. és miért nem adá kezekben. annak a két királynak, a kik meg ölhették volna ötet. mivel különösön mindenik le vágta volt az ö hadát?

F Nem ö érette akará az Isten tselekedni azt a kegyelmeséget, hanem a népiért és a Jerusalem városáért. akit meg akarván tartani, meg is akará mutatni annak az Istentelen királynak, hogy ö igazgattya a hadakozásnak ki menetelét., hogy annak adgya a gyözedelmet. akinek akarja. és hogy a nem a hadak sokaságán áll,, se az idegenek segittségin., mint hogy a maga ditsöségire igen vigyáz, nem akará hogy az király, pogány királynak adgya azt. tudni illik, az Assyriai királynak.

K. Ha Achás Istentelen volt. miért mondá tehát hogy nem akarja kisérteni az urat.?

(II. Épistolák: 29)


Előző oldal | Következő oldal