K. Mit tartasz a josef báttyainak tselekedetek felöl. akik azért hogy rajtok ne uralkodhasék. el adgyák akereskedöknek. kik Egyiptumba vivék., ahol., ugy mondván, akirályi székben emelték, es ura let báttyainak?
F Azt tartom, hogy nintsen olyan emberi okoság ki meg gátolhassa az ur akarattyának végben menetelit. nagy bolondság volna az ellen állani leg kiseben is, és meg akadályoztatni, mivel ö tudgya, ugyan azt az emberi akadályt amaga rendelésinek végben vitelére forditani. tsudálatos dolog azt látni, hogy a mitsoda modokal akarják meg gátolni öttsöknek fel magasztaltatását, ugyan azon modokal, magasztallya fel Isten ötet a fejekre. ezekböl meg láttzik hogy mitsoda haszontalan igyekezetek, az ollyan keresztyéneknek, kik azokot akarják el veszteni. akiket az Isten meg akarja szabaditani, mivel az ö káromlások. ígaságtalanságok, és üldözések. az Isteni bölcseségnek rendelése szerént, az ö elö menetelekre fóg szolgálni. valamint szent pál mondgya, hogy az Istent szeretöknek, mindenek jóra szolgálnak., azoknak kik a szándék szerént, hivatattak szenteknek, rom 8.28.
K Ez a Josef historiája, nem adé valamely más elmélkedésre valo okot is.?
F Ád egy nehány félét, hasonlatoságot látunk Josef és akristus közöt
1 Jákob el küldvén Josefet. hogy kerese fel báttyait, jelentí akristust. akit a Menyei Atya el küldé hogy fel keresné atyafiait.
2 Irigységiben, és gyülölségiben esék báttyainak. azért hogy nékik meg mondá az álmát, és a sidok halálos irigységel valának akristushoz azért, hogy igaságit hirdette nékik.
3. Josefet. irigységböl. és gyülölségböl adák el báttyai, és akristus el adását. a sidok. irigységi, és gyülölségi okozák.
4. Josef. tömlöczben lévén. és véle együt két fö tiszt, az egyikének meg jövendölé halálát. amásikának pedig tiszttségiben valo viszá térésit. akristus a kereszt fán lévén, az egyik tolvajt el hagyá. és a másikának meg igeré. hogy véle fog uralkodni országában
(II. Épistolák: 295)