2. Azokot jelenti, akiket meg vakittya a haszon keresés. vagy is az ollyan kevély vakokot, akik okosabbaknak tarttyák magokot másoknál, de akik magokban meg sem üsmerik azt amit minden ember lát. hasonlok azokhoz a farisaeusokhoz akiknek mondgya az ur, ha vakok volnátok nem volna bünötök, most pedig azt mondgyátok hogy látunk, ugyan azért ati bünötök, meg marad. joan. 9. 41. ha magokot vakoknak üsmérnék meg aláznák magokot. és a kristus meg világositaná kegyelmével, de mint hogy magokot igen értelmeseknek tarttyák, azért ö sem gyógyittya meg öket vakságokbol. sem azö kevélységekböl. a melytöl származik avakság.
K. kitsodák azok a farisaeusok., kik azal vádolák, az üdvezitöt hogy beelzebub által üzi ki az ördögököt?
F Azok az irigyek, kik irigyelvén az Isten szolgainak erejeket, és böltseségeket, arosz kezdetnek tulajdonittyák azokot: ugyan az illyen irigységböl származnak a bal itéletek, káromlások, üldözések, valamint történékakristusal. a farisaéusoknak, ellene valo irigységekért
K. kitoda az az erös fegyveres ki az ö pitvarát örzi. és békeségben tarttya, és az az eröseb nálánál. ki meg gyözi.
F Az elsö az ördög, ki mint egy kegyetlen urává lett volt tsak nem az egész világnak, abálványozás által, és minden féle vétkek által, a második akristus. aki erösebb, és hatalmasabb lévén agonosz léleknél; evilagra jött el rontani országát. amidön azördög rabsága alá vett valamely lelket, föképen a rosz szoktatások által. azokot tsalárd nyugodalomba, és békeségben tarttya, hogy bizvást kövessék rosz kivánságokot de a mikor akristusnak tettzik fel háboritani azt abekeséget az Isten itéletitöl valo félelemel., és szeretetit önti beléje, akor el veszi a setéttségnek hatalmátol, el üzi az erös fegyverest, és uralkodtattya benne az igasságot.
K Mit tésznek ezek a szavai akristusnak, akivelem nintsen, ellenem vagyon, és aki velem nem gyüjt tékozol.?
F Azt tészik, hogy aki tölle el távozik vagy eretnekség. vagy avétek által. ellenségévé lészen, és hogy vagy az övé, vagy az ördögé kel lenni, mert harmadik nintsen, nintsén közép. a kristus, és avilág közöt. vagy az egyiké. vagy amásiké kel lenni, ha akristus ami Istenünk. egészen
(II. Épistolák: 313)