üdvezülnek a fiak szülése által, ha meg maradnak ahitben., és a szeretetben. és a szenttségben jozanságal.

K. susánna. nem álhataé avének kérésire. hogy ahalált elkerülhese?

F Nem, mert soha sem szabad leg kisebb vétket is tselekedni hogy a testi halált el lehesen kerülni, annál is inkáb nem szabad olyan nagy vétket tselekedni mint aházaság törés. vagy más egyéb tisztátalanságot, mivel el akarván atesti halált kerülni, örökös halált szereznénk magunknak, ezért is mondá ez a tisztaság szeretö aszszony. ha ezt tselekeszem, halálom ez nékem. mível az élö Isten kezeiben esem, és örökül el veszek. de jóbb nékem tselekedet nélkül kezeitekben esnem., hogy sem vétkeznem az ur szine elött, ezen példábol meg tanulhattyuk, hogy inkáb el kerüllyük avétket,. mint akár mely veszedelmet, mint hogy annál nagyob veszedelem nintsen., a léleknek üdveségit nagyobra kel betsülni. a világ jovánál,. abetsületnél. és az életnél, ezt az igazságot meg bizonyitották amartyrumok, de hová kel nagyob bizonyság erröl. mint akristus halála.

K. Susánna, miképpen vévé, halálra valo iteletét?

F Meg marada álhatatosan ahitben., és az Istenben valo reménségben., alázatos bizodalomal emelé hozája könyörgését, és eleiben tévé ahamis biraknak igaságtalanságokot, az Isten azonnal meg is halgatá könyörgésit, és egy gyermekben. hatalmas oltalmazot támaszta néki, akit nevezék Danielnek, aki is az egész népet az igaságra térité; és azokot ahamis vádolokot, azon büntetés alá itélé, a melyre itélték vala azt az ártatlan aszszonyt ez a példa nagy vigasztalásunkra lehet nékünk, a midön nagy veszedelmekben., és keserves állapotokban esünk, mivel az illyen állapotokban bizodalomal kel az Istenhez kaptsolnunk, magunkot. ö el nem távozik, hogy el esenek, azok kik hozája támaszkodnak, de söt még, ha hozzája hivek, segedelmit nyujttya, meg oltalmaza, és meg vigasztallya.

K, Az Isten miért támaszta arra egy gyermeket, hogy meg üsmértesse susánának ártatlanságát, és meg mentse ahaláltol?

F Hogy meg mutassa nékünk, hogy az ö kezében minden féle eszköz, jová lészen., hogy aleg gyengébb eszközel. haszontalanná teheti

(II. Épistolák: 349)


Előző oldal | Következő oldal