minden tellyesége állattya szerént colos. 2. 3. 9. az az, valoságal és nem figurában. nem is a kegyelem által mint a szentekben., kik az ö tellyeségéböl veszik akegyelmet joan 2. 16.
K. Mitsoda az urnak félelme a melyel tellyes volt a kristus, ö hasonlo lévén az Attyához leg kiseb vétket nem tselekedhetet, hogy lehetet tehát néki félni?
F Ez, az a nagy tisztelet a melyel volt ugy mint Ember az ö Attyának minden parantsolatihoz, a fiui félelem mely a szeretetöl jö. tselekeszi, hogy a szentek félik meg bántani az Istent mert szeretik. ötet, el is távoztattya szivekböl azt a szolgához valo félelmet, a mely tsak azért kerülteti el a vétket, mert fél a büntetéstöl, de a kristusban a félelem nem a szerént volt, mivel ö neki nem lehetet vétkezni. Joan. 1 Epist 4. 18.
K. Miért mondgya Isaiás. hogy a kristus nem alátás, vagy a hallásbol fog itélni.?
F Azért hogy meg tanullyuk, hogy felebarátunkrol itéletet ne tegyünk a mások kéttséges szavára. se helytelen vádolásokra., igazán valo bizonyság nélkül. hanem az igaság szerént kel itélni
K. Mit jelent a veszö a kristus szájaban a mellyel meg üti a földet, és meg öli a gonoszt?
F Az igaságnak beszédit. a melyel meg üti, és meg öli abünösnek szivében, mind azt, valami a földi szeretethez vonnya, hogy belöle uj embert, és uj teremtet állatot tsinálna, öntvén beléje szeretetit. az az igasságnak beszéde. meg rontya, és az örök kárhozatra itéli mind azokot. kik keménységböl ellene állanak a világoságnak.
K. Miképen derekán valo öve akristus szolgájában az igaság?
F Ugy hogy az Isteni szeretet a melyböl származik az igaság, meg szorittya benne valamint az öv. és meg tartoztattya. az igaságnak, és az Isten törvényének határiban. mind azokot az indulatokat emberi., és testi értelmeket, a melyek aroszra viszik ötet
K. Miért szokták az igaságot akard szijához hasonlitani, a melyel fel szokták magokat övedzeni?
F Azért, mert akristusban valo hit és az Istenhez valo hüség, az igaznak a fegyvere. amelyel viszá nyomja a szüntelen valo ostromlását az ördögnek, a világnak. és atestnek, és hogy el olthasa az ellenségnek tüzes intselkedését, a ki is fel. akarja gerjeszteni arosz kivánságokat. és meg ölni alelket.
(II. Épistolák: 36)