mindenkor meg halgatz engem. de enépért, a mely környül áll, mondám azt, hogy meg hidgyék hogy te küldöttél engemet. ezeket midön mondotta volna. nagy szoval kiáltá. lázár jöj ki. és mindgyárt ki jöve a ki meg holt volt. meg kötve lévén lábai és kezei, ruhákkal, és az ortzája kezkenövel vala bé fedve. mondá nékik Jésus, oldgyátok meg ötet, és botsásátok el. sokan azért a sidok közül kik Máriához. és Mártához jöttek vala, és látták vala a miket tselekedet Jesus. hivének ö benne.
Magyarázat
K. Mitöl vagyon hogy az ur oly igen szeretvén lázárt meg engedé hogy halálos betegségben esék.?
F Azért, hogy azt ne tsudállyuk, ha az Isten félöket. betegségekben. és nyomoruságokban láttyuk, és hogy magunkot vigasztallyuk nyomoruságinkban, mivel hozánk valo szeretetinek jele, a midön ostoroz, ollyan Atya aki meg bünteti fiait hogy jóbbak. legyenek. és érdemesebbek örökségihez. ö maga az Isten Fia volt., mind azon által. nem vala ment a szenvedésektöl, az Attya gyalázatos halálra adá éretünk, mernöké arra kérni hogy más képen bányék velünk., ugy nem volnánk az ö örökös és valoságos fiai, ha semmit nem szenvednénk, valamint szent pál is mondgya hebr. 12. 8.
K. Mit tanulhatunk szent Tamásnak, ezekböl a szavaibol., mennyünk el mi is hogy meg hallyunk ö véle?
F Azt tanulhattyuk. hogy ne vigyázunk a világtol valo tartásra, se a magunkhoz valo szeretetre. hanem bátorittsuk magunkot és felebarátunkot, az Isteni szeretettel. hogy meg vessük. azokot a veszedelmeket, mellyek köteleséginket. meg akarják gátolni. valamint az elsö keresztyének tselekesznek vala, akik nem tartának attol., hogy a hatalmasoknak, és agonoszoknak haragjokban esenek, tsak meg segithessék azokot kik veszedelemben. vagy nyomoruságban valának.
K A lázár halálát miért nevezé az ur álomnak?
F Azért, hogy meg tudgyuk., hogy ö néki olyan könyü. egy holtat fel támasztani, valamint almábol fel ébreszteni valakit, és hogy az igazaknak halálok, inkáb alom. mint sem halál, mivel azö halálok. a nyomorult életröl. az örök életre valo által menetelek.
K Mit jelent nékünk. alázár halála. negy naptol fogvást. akoporsoban valo léte, és az ö rothadása?
(II. Épistolák: 391)