se hadnagy, és proféta. sem éppen égö áldozat; sem eledeli áldozat, sem jó illat, sem a sengeknek helye te elötted, hogy meg találhatnok, ate irgalmaságodot, hanem töredelmes lélekkel és alázatos szivel lévén, fogadtassunk bé. mint a kosokbol, és tulkokbol. és ezer kövér bárányokbol valo éppen égö áldozatban. ugy légyen ate szined elött ma, ami áldozatunk, hogy kedves légyen néked, mert nints szégyenülések. ate benned bizoknak, és most követünk téged tellyes szivel., és félünk téged, és keressük ate ortzádot, ne szegyenits meg minket, hanem tselekedgyél velünk ate kegyeséged szerént. és ate irgalmaságodnak sokasága szerént. és ments ki minket, a te tsuda tételid szerént és adgy ditsöséget ate nevednek uram. és szegyenüllyenek meg minnyájan, akik gonoszt mutatnak ate szolgaidnak, szegyenüllyenek meg ate minden hatoságod által, és azö erejek romollyon meg, és tudgyák meg hogy te vagy egyedül az ur Isten. és ditsöséges a földnek kereksége felet.
Magyarázat
K. Az Anyaszent egyház mitsoda oktatást akar nékunk adni a mái letzkében?
F Az Azáriás imádságát adgya elönkben. a melyet tett az egö kementzében, a hová más két társaival vettet vala, a babiloniai király parantsolattyábol, azért, hogy aképit nem akarák imádni.
K Mire tanit minket Azáriás ebben az imádságban?
F Meg üsmervén azt, hogy népének rabságban valo léte. a bünöknek igazán valo büntetése, a melyböl azt tanulhattyuk hogy ugy tekénttsük büneinket, mint olyanokot. a melyek okozzák mind azokot a nyomoruságokot a melyekben esünk. és hogy imádgyuk az Istennek itéletit. aki minket igaságal és érdemünk szerént büntet, de aki azt gyakorta irgalmaságábol tselekeszi, azért hogy magunkban térjünk, hogy magához hijon. és hogy légyen mivel meg fizetnünk a mivel tartozunk igaságának, és eleget tehessünk vétkeinkért;
K Mire tanit még minket Istennek ez a szolgája. az ö két szenvedö társaival
F Tsudálatosan meg tartatván atüzben, meg vallyák vétkeket, és irgalmaságát kerik Istennek népére, ez a példa kárhoztattya háláadatlanságokot
(II. Épistolák: 421)