az ellenkezöm. járullyon hozzám, imé az ur Isten az én segitöm. kitsoda aki engem kárhoztat, imé mint aruházat el kopnak, amoly eszi öket, kitsoda közülletek az urat félö, halgatván az ö szolgája szavát aki a setettségben járt, és nints. világosága, bizzék az ur nevében, és tamaszkodgyék. azö Istenére,
Magyarázat
K. Mit foglal magában. ez a mái letzke?
F Az Isaiás jövendölésit, amelyben világosan elönkben adgya mind azt., valamit akristusnak kelletek tselekedni. és szenvedni az emberekért., a proféta itt, az üdvezitö képében beszél,
K Mit tesznek ezek a szók. az ur meg nyitotta fülemet ellene nem állottam.?
F A kristus mondgya ezeket, a proféta szája által., arra tanitvan minket, hogy az Attya meg nyitván néki fülét, engedelmeséget adot néki, hogy halgassa szavait, és kövesse azokot minden ellen mondás nélkül, példát adván nékünk ezel. hogy mi is halgasuk ötet, és engedelmeskedgyünk parantsolattyának, de föképpen szükséges ezekben a szent napokban, hogy szüntelen nyitva tarttsuk szivünknek füleit, hogy halgathassuk ameg váltot., aki minket oktat szenvedésiben., és a kereszten és kövessük ötet mint fejünket, és mesterünket, ugyan öis nyittya meg füleinket kegyelmével. és engedelmeséget ád. hogy tselekedgyük, és szenvedgyük ellen mondás nélkül, mind azt, amit akarja., hogy tselekedgyük, és szenvedgyük.
K A kristus hogy mondhattya azt. hogy az Isten az ö gondviselöje, holot el hagyá ötet a kereszten?
F Azt mondgya hogy az Isten az ö gondviselöje, mert mindenkor. meg segitette munkáiban. és viaskodásiban, ha az Isten ötet mint egy el hagyá halálakor, és a kereszten. a tsak ugy tettzet, és külsö képen volt, de valojában el nem hagyta volt ötet, segittségit adván néki, hogy szenvedési eröt ne vegyenek rajta, eszerént nem hagya el a szolgait is valojában. ha szinte ellenségek kezekben adgya is öket, mert belsö képen segitti meg öket. az ö kegyelmének mindenhato erejével, mert valamint az ö mesterek. ugy ök is ahalálal. vesznek gyözedelmet az üdveségnek ellenségin.
(II. Épistolák: 442)