F Jelenté azt, hogy aki haszonal akarja enni, az óltarinkon valo áldozatot, szükséges hogy annak szive apenitentzia tartásnak keserüségiben legyen, hogy atett vétkek, és a jelen valo nyomoruságok azt meg hassák, egy szoval akereszten lévö kristushoz hasonlonak kel lenni, és hirdetni halálát. egész életünkel, meg halván avéteknek, avilágnak, és magunknak.

K. Miért kelleték a sidoknak a husvéti bárányt ugy enni mint utozoknak., a derekakot bé övedzették, a lábokra sarut vontak., a kezekben páltzát tartottak.?

F Hogy meg lássuk abbol., mitsoda készülettel kel lenni a keresztyéneknek a komuniohoz. hogy avaloságos husvéti bárányt vehessék, eföldön ugy kel élni mint utozonak. és idegennek, semmihez nem kel ragaszkodni., mindenkor készen kel lenni hogy evilágot el hagya, és a mennyei hazájában viszá térjen., ezt a szenttséget ugy kel venni mint utra valot, az az, mint olyan utra valo eledelt, a melyre szükség vagyon hogy eröt adgyon az uton, a melyen a meg igért föld felé kel sietni., tudni illik a menyei jérusálem felé

K. Miért kelleték sietve enni azt a bárányt?

F Azért hogy, aki a kristusal akarja magát táplálni. annak buzgoságal kel a menyei uton járni., és sietni a keresztyéni tekélleteségben., egy szem pillantást sem kel el veszteni ennek az életnek ideje., drága és rövid, mindenik oránk utolso lehet, és azon áll, a mi örökös sorsunk, a mint azal elünk, ez a szó pascha. által menetelt tészen, hogy pedig a husvéti bárányt méltán lehesen enni, a vétekböl, a kegyelemre kel szüntelen menni., a jó életröl. még jóbra, és az idön. az örök boldogságra kel által menni.

Évangyélium.

szent Jan. 18. 1. a mái naprá.

A virág vasárnapi. Passio., szent matth 26. 2.

Tudgyátok hogy két nap után husvét lészen, és az Ember Fia el árultatik, hogy meg feszitessék akor egybe gyülének a papi fejedelmek és a népnek vénei, a fö pap pitvaraba, ki mondatik vala kaifásnak.,

(II. Épistolák: 462)


Előző oldal | Következő oldal