F Mert Istentelen király vala, aki semmit nem reménle Istentöl; se tölle nem akara függeni. és a ki minden bizodalmát. az Assyriai királyban vetette vala
K Hogy ha ez a király olyan Istentelen volt., az Isten miért oltalmazá ötet, és miért nem adá azoknak akirályoknak kezekben, akik népestöl le vághatták volna ötet.?
F Az Isten ötet nem magáért akará oltalmazni, hanem a maga népiért., és jérusálemért, akit meg akará tartani, azt is meg akará ennek a gonosz fejdelemnek mutatni; hogy ö rajta áll. a hadakozásnak ki menetele. és a gyözedelmet, annak adgya., akinek akarja, és hogy a nem áll, se a hadnak sokaságán., se az idegenek segittségin., az Isten igen vigyáz a maga ditsöségire., és nem akará, hogy ez a fejedelem, egy pogány királynak adná azt a ditsöséget
K Hogy ha Ákáz. Istentelen volt., miért mondá, hogy nem akarja kisérteni az urat?
F Mert el akará fedezni hitetlenségit. a külsö, és szines áitatoságnak fedelével, ugyan e szerent is tselekeszünk gyakorta, a midön a szent irásban keresünk, ollyat, a melynek., rosz magyarázatot adunk, hogy jová tehessük az Isten akarattyával valo ellenkezésünket.
K Mit jelent még nékünk az Ákáz király maga viselése?
F Jelenté az olyan keresztyéneket, kik avallásnok tsak a külsö héjához ragaszkodnak. és azonban. a meg romlásban hagyák sziveket, akik ugy tettzik mint ha az urat tisztelnék, holot engedetlenségekel valojában meg vetik.
K. Mint hogy ez a fejedelem nem akara jelt kérni, az Isten adaé néki jelt?
F Az Isten nem tekintvén méltatlanságát jelt ada néki, de nem az ö ellenségeinek. kezekböl valo meg szabadulására, mert arra érdemetlen vala, hanem az egész emberi nemzetnek meg szabadulására valo fényes jelit adá, az a jel pedig avolt, hogy egy szüz mehében. fogad, és fiat szül, a ki Emmanuelnek neveztetik, az az az Isten mi velünk.
K Az Isten miért igére illyen nagy tsudát ennek akirálynak, a midön ö ellene álla, és fel gerjeszté haragjának tüzét, oly vétkes hitetlenségivel?
(II. Épistolák: 490)