amelyben voltunk annak elötte, noha mindenik azt tarttya maga felöl, hogy nagy szeretettel vagyon az Istenhez. azt pedíg tselekedetel kellene meg mutatni. mitöl vagyon. hogy meg maradunk abban. ahidegségben.? attol, hogy a szeretetett tsak abban tarttyuk hogy az elmét eröltessük a szeretetnek tselekedetire, a mely velünk el hitesse., hogy az Istent szerettyük. ezért ís vagyon. hogy tsak a földi dolgokot kiványuk, és igen kevesé a menyeieket, ugyan ez is nem engedi, hogy akristus szóllyón szivünknek, és hasonlo tüzet gerjeszen bennünk, mint a melyet éreztek atanitványok.
K Miért teszik azt fel., hogy a kenyér szegésben üsmérteté meg magát, az ur, aket tanitványival?
F Meg akarják nékünk mutatni; hogy az Eucharistia, amelyet, az irás, ezekel a szokal nevezi kenyér szegés, kut feje, a világoságnak, és a szeretetnek, és hogy a legg nagyob kegyelmit, ezen szenttségben, közli mi velünk, ugy anyira, hogy ha ollyan gyakorta, valo. Communioink után is, nagyob hitünk, és nagyob Isteni szeretetünk nintsen, hogy ha ö véle. nagyob egyesülésben nem vagyunk, attol vagyon. hogy nem járulunk ahoz tiszta szivel., és azzal a buzgoságal., a melyel akarja hogy ahoz a szent asztalhoz járullyunk, mivel amái Évangyéliumban meg láttyuk, hogy a Communiohoz valo valoságos készület. az Isten ígéjének, olvasásábol és a buzgó szeretetböl áll.
HUSVÉT KEDDIN
Imádság
oh’ Istenünk. aki szüntelen szaporittod Anyaszent egyházadot., ujjab fiakot adván nékie. adgyad hogy szolgaid meg tarthassák. keresztyéni életekel., akereszttség szenttséginek kegyelmit., a melyet vették ahit által, ami urunk J. k
Epistola.
act. apos. 13. 26.
Atyám fiai férfiak, Ábrahám nemzetének fiai, és a kik közöttetek az Istent félik, néktek küldetett, ez üdveségnek ígéje, mert akik Jérusálemben
(II. Épistolák: 508)