mondgya, hogy a papok meg jelenttsék, hogy a vétkek meg botsátattak, hanem hogy valojában meg botsásák azokot, ez ollyan törvényes hatalombol valo meg botsátásnak sententiája, a mellyet a pap., a bünös meg vallására, és vádolására mondgya ki, a mely ötet az Isten kegyelmében. viszá helyhezteti.
K. Miért engedé meg. az Isten. hogy az Apostolok föképen szent Tamás, kételkedgyenek az urok fel támadásában.
F Meg engedé azért. hogy az Anyaszent egyháznak hitét meg erösittse, mivel az ö kételkedések, abban modot kerestetet vélek, hogy bizonyosok lehesenek, ennek atitoknak igaz voltárol. az ur, hogy engedgyen gyengeségeknek, és el hagyassa vélek kételkedéseket, meg vísgáltatá vélek, a kezein, lábain, és oldalán lévö sebeknek hellyeit. meg mutattya nékik testét és tsonttyait, és az után beszélget vélek, eszik, és iszik. nem szükségböl., se nem gyengeségböl, hanem szeretetböl. és maga meg alázásábol, lehetet volnaé jóbban meg bizonyitani. hogy valoságos, és élö teste volna.
K. Miért betsüllé nagyobra. annak hitét, aki látás nélkül hiszen, mint annak hitét. aki látás után hiszen?
F Mert az Isten. azt kivánnya töllünk, hogy álhatatosan higyük mind azt, valamit ki nyilatkoztatott nékünk, ne is kivánnyunk mást, annak meg bizonyitására. hanem tsak az ö szavát, és hatalmát, mivel ö, önnön maga, az igazság, ebben is áll ahitnek érdeme, a mely szent pál szerént. aláthatatlanoknak bizonyitása. hebr. 11.1. ezért is mondgya, hogy a hit nem alátásbol vagyon. hanem, a hallásbol. azt pedig hallották, mert akristus igéje mindenüt ki hirdettetett. rom. 10. 17.
K Miért teszi azt fel az irás hogy meg nyittá elméjeket az Apostolinak, hogy meg értenék az irásokot?
F Azért. hogy abbol meg lássuk, hogy a mi magunk elméjéböl. az irásokot. meg nem érthettyük, és szükséges hogy az Isten meg nyissa elménket. és értelmet adgyon nékünk, hogy meg láthassuk a valoságos értelmét azoknak az irásoknak, az irások. nem világosak tellyeségel, azokban. sok homályos. és nehéz dolgok vannak, valamint szent péter mondgya, a szent pál leveleiröl. hogy némellyeket, nehéz meg érteni, melyeket atudatlanok, és álhatatlanok, meg hamisitnak,
(II. Épistolák: 514)