vagyon, egy keresztyén pedig nem teheti magát alábvalonak amint vagyon. vétkiért, és természetiért, hogy ha egyikében, és amásikában. az Istenhez hasonlittyuk, ö tsak tellyeségel valo semmi, elég tehát ö néki hogy abban a rendbe tarttsa magát. a melyben a vétek tette, a mely rend oly alá valo, hogy embernek, nem lehet már aláb valonak tenni magát. de mint hogy abban a bünös voltaban is, kevélységböl sokal nagyobnak tarttya magát mint sem amint vagyon, akristus alázatoságát követi akor, a midön azon vagyon, hogy kevélységit le nyomja, és ellene mond a fel magasztaltatásnak, és a midön magával ugy bánik, és meg engedi hogy véle ugy bánnyanak., mint egy méltatlan bünösel, aki nem érdemli hogy tekinttsék
K. Miképen lehet követni azt az alázatoságot, a mellyel akristus engedelmeskedet az Attyának a keresztnek haláláig?
F Mint hogy ö, az alázatoságot követte, engedelmeskedvén szüntelen az Attyának, fogantatásátol fogvást mind holtig, el vévén szeretettel mind azokot az alázatoságokot melyeket néki küldöt, ami alázatoságunk is alégyen, hogy ellene mondgyunk akaratunknak, és hajlandoságinknak, és kövesük az Isten akarattyát mindenben, mint elönkben szabot rendünket, el vévén tölle szeretettel, és engedelmeségel a szenvedést, és ollyan halált, a mint néki tettzik reánk küldeni
K. Mitsoda az a mindenek felet valo név, a melyet az Isten adot a kristusnak?
F Az, az Isten, és a magosság béli Fiának a neve, mert noha Isten Fia volt is, meg testesülésének szem pillantásátol fogvást. de magát ember fiának nevezte halando életeben, az ö külsö gyengeségei. melyek az ö nagy voltát el fedezték, meg nem engedék, hogy az ö Istenségét meg üsmérhesék, söt még atanitványoknak is elméjekböl, is, ki törlötte volt azt, a keresztnek gyalázattya, ugy anyira, hogy igen kevesen. üsmérik vala ötet annak, a mi volt, de az Attya, fel támasztván ötet. ki nyilatkoztatta mindenüt nagy fényeségel. az ö ditsöségit, Felségit, és Istenségit, Fiának üsmérteté ötet, és magához hasonlo Istennek az egész világal, az Apostolok, és az utánnok valo predikaciojok által, ugy hogy minden térd meg hajol ö elötte, és mindenek alája vettetnek, amennyekben, ahol láttyák ötet az Angyalok, és a szentek, a földön, mert mindenüt fogják hirdetni az ö Évangyéliumát, és a föld alat. ahol örökké fogják azö ellenségei érezni igazságát.
(II. Épistolák: 662)