látván sok tsuda tételeit, elhiteté magával okosan. hogy anyi tsudát nem tehetne, hogy ha tsak ollyan doktor nem volna; akit az Isten a sido nép oktatására küldöt el, de nem vala még anyi ereje, hogy magát egészen ki nyilatkoztassa, és tarta, az üldözéstöl, a melyet el nem kerülheti az, aki nyilván akarja kvöetni az Évangyélium tanitását, okoságbol is tselekedhette, nem bizván alázatoságbol a maga erejében. és várni akarta azt az orát, a melyben tessék az Istennek. bátrab hitet adni néki, és anyira fellyeb vinni, hogy meg vethesse az emberek itéletit, amint hogy, azt meg is vetette. mindgyárt akristus halála után, mivel az Isten azt a kegyelmit adá néki, hogy ö takargatá ruhákban az üdvezitö testét, és öis temeté el. az Arimatiai Josefel együt.
K. Miképen fogadá az ur, ezt az uj tanitvánt, aki még félénk, és tudatlan vala.?
F kegyeségel fogadá, szeretettel oktatá ötet, arra a mi szükséges volna, az üdveséghez, és mitsoda uton. mehetne. amenyeknek országában.ebböl azt tanulhattyuk hogy nem kel elidegeniteni kevelyen valo fogadásal. az ollyanokot kik hozája jönek, ha tudatlanok is, és ha bátorságal. nem szolgállyák is, hanem oktatni kel öket, és okoságal bánni vélek,. meg térések kezdetin, a midön az igazságot. valojában keresik, a meg találástol.nem mesze vannak.
K. Mitsoda igazságokra tanitá az ur ezt atörvény magyarázo doktort?
F Arra tanitá, hogy az Isten országában. ugy reszesülhetünk, hogy ha ellene mondunk a meg romlot születésnek, mellyet Ádámtol vettünk, és ha uj születést veszünk, és mint hogy Nikodemus ezeket testi modon értette, megnem foghatván azt, hogy egy öreg ember, ujonnan születhessék, gondolván hogy azért az annya mehiben kelletnék viszá térni, azért az ur világosabban mondá néki, hogy az ujonnan valo születésen, az Isteni, és lelki születést kel érteni, atesti születés által az ember, tsak test, mert alélek, az eredendö vétekért, atest alá vettetet. és rabjává lett., atesti kivánságoknak, de az ember, alelki születés által, lelki emberré lesz, mert nem követvén az érzékenységeket, se a testi kivánságokot, az Istenhez ragaszkodik alelke, és lelkesé tészi atestet is, a lélek kivánsági alá vetvén azt, a mi a testöl születet, test a, mondgya a kristus, ami pedig alélektöl születet, a lélek.
(II. Épistolák: 664)