ellenben pedig az, aki szolgához illendö félelemel tselekeszik, tsak külsö képen, és akarattya ellen viszi azokot végben, félvén inkáb az égestöl. mint sem a vétkezéstöl, szent Agoston szerént
K. Mitsoda modot ád nékünk abölcs, hogy bölcseséget nyerhesünk?
F Azt hogy az igassághoz ragaszkodgyunk, mivel a mely szeretettel szerettyük szivünkböl az Istent, és felebarátunkot mint magunkot, ez az, igazán valo keresztyeni igaság. aki tehát az igasághoz ragaszkodik a bölcseséget fogja birni, mert ugy szeretvén az Istent mint örökös jóvát. és felebarattyát mint magát, minden tölle kitelhetö jót fóg tselekedni. mind az Istenért, mind pedig felebaráttyáért, és utálni fogja a roszat; és a vétket, ebböl is áll, avaloságos bölcseség, és ez a bölcseség örökös lesz néki, el sem veszti azt soha akarattya ellen.
K. Miért hasonlitatik abölcseség egy tiszteletes Anyához, és egy szüz aszszony állathoz?
F Mert az örökké valo bölcseség meg elözi azokot kik ötet keresik, és elejekben megyen mint egy olyan Anya, aki siettségel megyen kedves gyermekének eleiben és ugy fogadgya ötet valamint egy szüz aszony fogadgya az ö férjét, mi ugy megyünk az Istenhez, hogy ha ö elönkben jö, mivel ö von minket magához kegyelmének ereje által akristus mondása szerént, és ö vezet magához, szüntelen valo szavával, joan. 6. 44. 45. ö szeretet minket elsöben, mondgya szent János öis önti mi belénk szeretetét. 1. lev. 4. 10.
K. Mitsoda ez életnek, és értelemnek kenyere. amelyel élteti abölcseség azokot kik ötet szeretik?
F Az, az Isten szava, az eletnek, és az értelemnek kenyere, a világosittya és táplállya az igazakot., az élteti öket a kegyelemnek életével., ahit, areménség, és a szeretet által. az Isten ád még az ö Fiainak. más kenyerét azéletnek, és az értelemnek, a mely kenyér a kristus maga, aki az Egböl szállot le eledelekre, és a ki magává változtattya öket, szentségének ereje által.
K. Mitsoda az az üdveséges viz. amelyet ád innya a bölcseség és valoságos keresztyének?
(II. Épistolák: 75)