En nem tartok abban ellent, felelé a páter. tudom hogy kell alunni minden embernek. állatnak, és az egész termeszetnek is szükséges az nyugodalom. mivel az altal ujjul meg minden. de az álomra idött kel venni, és mértékletesen kell alunni, igen tsekély dolog a szokást okozni, mivel egy szokás, meg gyözi a másikát, szoktassa kegyelmed magát az idején valo fel kelésre, idején fóg kegyelmed fel kelni, mivel egy filosofus mondása szerént, nintsen. semmi drágáb az idönél, és mint hogy annak leg drágáb része aregel. avilágon lévö leg drágább dolognak, aleg drágábját veszti el, aki azt el veszti.
Nem igazé a, hogy egy illyen személy mint kegyelmed, akinek hasznos dologban kellene, és kel is. magát foglalni, hogy nintsen arra alkalmatosab. idö mint a regel. mert akor az ember egészen magáé mind ateste. mind az elméje, az emésztés pedig, és az álom, nagyob frisseségben tette. még alélek is nagyob tsendeségben, és szabadságban vagyon akor. és könnyebben vihet ajora.
Ebéd után, mind más állapotban vagyunk, az eledel az elmét le nyomja. a mint hogy nemis kel az étel után mindgyárt dolgozni, vatsora után. még annál alkalmatlanab az ember. valamely nagy dologra.
E lehet tehát az oka. monda angyélika, amint olvastam, vagy halottam,. hogy a régiek nem ebédeltek. ha nem tsak estve 4 orakor ettenek, illyen formában azok jól követték a páter tanátsát. a regel nálok továb tartott. és inkáb is foglalhatták magokat a tanulásban.
A nintsen külömben. felelé a páter. mivel a romai törvény azt parantsolta. a hadi embereknek; hogy tsak fent álva egyék
(VI. Az idö Jóll el Töltésének Módgya Minden féle rendben: 29)