és ajó erkölcsnek uttyán vezeté ötet. hét esztendös korátol fogvást. negyven esztendös koráig., azon idö alat szentül is éle ez a király és az irás, ennek a szent fö papnak tulajdonittya szent életét. Joás szentül viselé magát az Isten elött, mind addig valamég a fö pap Jojada oktatá. De nem marada meg végig mind ebben az állapotban, mert ez a fö pap meg halván, azt a nyomorult királyt. nem tartoztathatván meg az után az ö jó mesterének oktatási. és jó tanácsi, a szabados és rendeletlen rosz életre adá magát, a melyért sok nyomoruságokban esék. és az Isten tsak hamar az után. nyomorult halált botsáta reája; ez a példa meg tanit arra, hogy mit ér egy jó mesternek igazgatása, a jó erkölcsnek uttyában.
Hatodik Rész A gyonásrol. elöször a közönségesen valo gyonásrol.
A gyonás olyan szenttség lévén. amelyet akristus rendelte hogy a keresztyének vétkeit el törölye, és az Isten kegyelmében öket viszá tegye, abban nem lehet kételkedni, hogy az olyan mód nelegyen. amely nem tsak hasznos, de még szükséges is., a jó erkölcs megnyerésire, és a szenttségre. a melyet abünböl valo meg tisztuláson kel el kezdeni., ugyan azért is adom azt it elödben, mint olyan elsö dolgot. amellyen kel el kezdened a fel tett szándékodnak végben vitelét. hogy az Istennek adod magadot, ajó gyonáson kel tehát azt el kezdeni kedves fiam, hogy pediglen a néked hasznos légyen, azt jovallom néked. hogy az egész életedröl valo közönséges gyonáson kezd el. azt pedig három okbol.
Elöször, mert a meg történik némelykor, hogy az elöbbeni gyonások haszontalanok voltanak, példának okáért. amidön agyonásban valamely halálos vétket el titkoltak. a mely
(IV. Az Ifjak Kalauza: 94)