Szent dávid az soltárban arra tanyit. hogy az roszat kerüllyed, és az jót cselekedgyed.
Az bölcs Salamon arra tanyit. hogy az Istent féllyed, az ö parancsolatit meg tartcsad. mert ez, az embernek fö dolga. * az az hogy ebben áll az embernek minden tökélletesége. az világra azért jöt. ez is az ö utolso vége. és igazán valo boldogsága.
Az szent irás nem üsmér más bölcseséget, az Isten félelmin kivül. az urnak félelme, az bölcseségnek kezdete, ismét. az urnak félelme. az bölcseségnek koronája.
Ezen az félelmen, nem szolgához illendö félelmet kel érteni, az ki is csak az büntetestöl félvén, nem utállya az bünt, hanem az Isten fiaihoz illendö félelmet. az kik azért utállyák az vétket, hogy az Istennek az nem tetczik, az jót pedig szeretik azért, hogy ö elötte az kedves. valamiképpen egy jó gyermek, ki az apját féli és tiszteli, attól fél hogy valamiben meg ne bántsa, azért azon is igyekezik, hogy mindenben kedvit talállya.
Kedves fiam az mennyei iskola szerént, az igazán valo jó erkölcs, az Isten félelmiben áll, az mely az ö parancsolatit örömest követteti velünk, és az ki mindenek felet arra int hogy az Istent meg ne bántsuk, hanem abban modot keresünk. hogy ö néki tessünk, és kegyelmiben meg maradgyunk. ezt kel hát egyedül tartani jó erkölcsnek, és hamisnak. ki ezen az bizonyos uton nem jár
Második Rész Hogy ha jó erkölcsü akarsz lenni, aztot kivánnod is kell.
K. Azt el hitettem magamal. hogy nem elég csak meg üsmérni az jó erkölcsöt, hanem még azt kivánni is kell ?
F. Fiam nincsen külömben, mert mikor valami jora szert akarsz tenni, nem elég azt meg üsmérni. hanem azt
(IV. Az Iffiaknak kalauzza: 445)