mit mond az irás. tarsd meg sz. péternek ezeket az szavait. novit Deus pios de tentatione eripere, iniquos vero igni reservare cruciandos. * . tudgya az ur mostan is az hiveket meg szabaditani, az kisertetböl, az hamisakot pedig az itélet napjára az büntetésre meg tartani. de micsoda hamisakot büntet meg leg inkáb. mindenek felet pedig azokot, kik az testet követvén tisztátalan kivánságban járnak, de mi követi öket. de ezek mint az oktalan állatok. az ö magoktol talált romlásban. el vesznek. hogy el vegyék az hamiságnak jutalmát. meg halnak romlásokban, mint az oktalan állatok, el vesznek tisztátalanságokban. el vévén ekképpen az igazán valo büntetéseket, mellyeket meg érdemlettek vétkekért, oh édes gyermekem. leheté hogy ezek az szavai az szent léleknek veled meg ne utáltassák, azt az utálatos vétket, kérlek hogy olvasad figyelmeteségel, és tarsd meg elmédben, az következendö példákra pedig jol rea vigyáz.
III Articulus példa Az szerencsétlenül valo halálokról azoknak, kik erre az tisztátalan vétekre adták volt magokot.
Az szent irás erröl elég példát ád elönkben. némellyekröl már beszéltünk, nézd meg az elsö szakaszban, az 6 részt,
Az fö pap héli ket fiának, szerencsétlenül valo halálok. nem csak ö igazságtalanságokért történék, hanem az ö tisztátalanságokért is, *
Ammon, az Dávid fia, azö tisztátalanságáért szerencsétlenül hala meg, az ö battya absolon keze által,
Absolonon az Isten büntetése, nem csak az ö apja ellen valo fel támadásáért vala hanem az ö utálatos és botránkoztato cselekedetiért is szálla reája *
Mit mondgyunk fiam salamonrol. az ki mindeneknél bölcseb vala, az Isten ötet szerette. és minden kivánsága szerént kedveze nekie, de az tisztátalan szeretetre adván magát,
(IV. Az Iffiaknak kalauzza: 522)