vége, meg térésének kezdete volt. és az utolso orája, hitének elsö orája volt, mihent meg világositaték, azonal magát meg üsméré, halálra magát érdemesnek vallá, és halálát. akristuséval együt ajánlá, és azt penitentziául vévé az Istentöl. büneinek elég tételire.
Gondollyuk meg, hogy mi történék az egész világal noé idejében, a sodoma lakosival ábrahám idejében. anthiokus kiralynak, minden sirásával valo penitentziáját meg veté az Isten, és nem nyerhete irgalmaságot. az esztelen szüzek, azért hogy idején készen nem valának, ilyen rettentö választ vevének. nem üsmérlek titeket.
Munkálodgyunk tehát halogatás nélkül üdveségünkön, féllyünk attol, hogy az irgalmaságnak ideje elne mullyék töllünk. az Istentöl kel várni ameg térésre valo akaratot. és magát a meg térést, mondgyuk jérémiás profétával, terits meg uram engemet, és meg térek, mert tevagy az én uram Istenem, az én üdveségem kezeidben vagyon, és minek utánna meg téritettél volna. penitentziát tartottam, addig kel az urat keresni a még meg találhatni, és addig kel segittségül hini, a még közel vagyon.
Az olyan aki az Istent meg bántván, naprol napra halogattya a meg követést, ujontában meg bánttya halogatásával, el veszi tölle életének leg jóbb részit, a mely az iffiuság, vagy az egésségnek ideje., és tsak azt hagya meg néki, a mi már nem kel se a világnak., se arosz kivánságoknak, se az ördögnek, igy meg is veti az Isten irgalmaságának gazdagságit, és meg érdemli hogy az Isten is el hagya, és meg vonya tölle kegyelmét.
III A halál orájára halogatni a meg térést a mint sokan tselekeszik, a mint egy lehetetlen., leheté penitentziát tartani olyan idöben, a melyben semmit nem lehet mivelni, de söt még arrol gondolkodni is ugy történhetik, szent ágoston azt mondgya., hogy abetegnek. penitentziája, igen gyenge, és lehet attol tartani, hogy egy haldoklonak
(III. Keresztényi Gondolatok: 486)