illyen a szem, fül ember, a ki mindent akarna látni és halani, ennek akivanságnak vége nintsen, és alkalmatlanná tészi az embert arra. hogy egyedül az Istenhez, és az ö igazságához ragaszkodhassék.
Az élet kevélysége az, a midön rendeletlenül kivánnyák
avilági tiszteletet, és betsületet, a midön magunk felöl belsö képen sokat álittunk., a midön fele barátunkot meg vettyük. az egész sebek közöt, a melyeket tett avétek szivünkben. ebböl leg nehezeb meg gyogyitani, eminden vétkeknek agyükere, és ez a leg jóbb tselekedetekben is bé szivárkozik, ugy hogy észre nem lehet venni, az Isten meg engedi némelykor hogy az ö választati nagy vétkekben essenek. hogy meg mutassa nékik kevélységeket, és meg gyogyittsa öket azokbol. dávid, és akét elsö apostol, erröl példa, az ember nagyra születet, de nem szabad néki hogy azt magában., vagy a teremtet állatban kerese, hanem tsak az Istenben., akiben egyedül azt fel. találhattya.
II Ha ki szereti evilágot. nintsen abban az Istennek szeretete, a kereszttségben ellene mondottunk avilágnak, azt fogadtuk az Istennek., és az anyaszent egy háznak. az angyalok, és akristus szolgai elött. hogy ellene mondunk a sátánnak. az ö tselekedeteinek, és pompáinak. tudni illik. az ördögnek, a világ fejdelmének. avéteknek, agazdagságoknak, és a hejában valoságoknak. melyek a világ pompái.
Meg igértük abban, hogy valamint akristus, ugy mi is az alázatoságban., szegénységben. engedelmeségben. és a felebaráti szeretetben fogunk élni. egy szoval az évangyélium szerént, a mely telyeségel ellenkezik emeg romlot világnak tartásával, epedig olyan igéret. a mely az atyák szerént. minden fogadásoknál nagyob. és amelyet nem lehet meg másolni.
Tsak anyi pedig, mint ha ellene mondanánk akereszttségünkben tett igéreteknek. és vett kegyelemnek,
(III. Keresztényi Gondolatok: 496)