kereszttségekor. hanem kötést csinál, nem csak az Istenel és az anyaszent egy házal., hanem még magával is., amaga szemeivel. szivével. és elméjével. hogy semmit ne tekénttsen. se ne kivánnyon, sene gondolkodgyék. semmiröl ollyanrol ami illetlen.
5. A kereszténység. nem csak a rosznak magját akarja belöllünk ki szedni, hanem még attol is el akar távoztatni. a mi kivülöttünk lévén arra vihetne., fö képpen a vétekre valo alkalmatoságoktol, ha ate jób szemed meg botránkoztat tégedet. mondgya akristus. vájd ki azt. ha a lábad. vagy kezed meg botránkoztat. vágd el azokot, ezt az atyák. avétekre valo alkalmatoságra magyarázák. és ezen mondását a kristusnak igy magyarázák. valamint hogy el vágják arodhat tagot akár mely szükséges légyen az.. azért hogy meg szabadithassák az egész testet., ámbár a kéz. vagy a láb legyen is az a tag., hasonlo képen amidön valamely teremtett állat. mi nékünk a vétekre valo alkalmatoság. el kel attol távoznunk. akár mely kedves légyen nekünk., és akár mely nehéz légyen is a nékünk. a kristus nem csak azt mondgya hogy vájd ki a szemedet. hanem hogy még vesd el azt mesze magadtol., az az. hogy el kel távozni az alkalmatoságoktol és a veszedelmes társaságoktol.
6. A keresztényi vallás hogy meg mutassa., micsoda irtozásal vagyon avétekhez., mindent el követ. ami tölle lehet. hogy azt gyükerestöl ki irthassa; jovalván nékünk a földi joknak meg vetésit., amelyek okai, és eredeti avéteknek., nem magoktol. hanem ha azokkal roszul élnek. arra is czéloznak az évangyeliumnak tanitási. parancsolati. és jovallási. hogy meg vessük. lábunk alá tapodgyuk. és el hadgyuk egészen avilági jokot., agazdaságokot, tiszteleteket, söt még a szabados gyönyörüségeket is. a midön azokot valamely vétek követhetné. szent Cyrillus fel tészi. hogy a názarénusoknak nem csak a bór ital vala meg tiltva., hanem
(III. Keresztényi Gondolatok: 549)