vagy ha nézik is, de haszontalanul. mivel azt nem tselekeszik, amire tanittya hogy tselekedgyék. eszerént tzéllya a kristus, sokak ellene mondásának. tegyük fel hogy valamely követ tettek. a mezöre jelül, hogy a jó utat meg mutassa, és hogy az utozok azon akarván el menni, más utra mennek. nem arra a melyet ajel. mutat., az ilyen jelnek mondanak ellene, ugyan igy is tselekesznek az olyanok., akik. akristus életét olvasák. nem akarván azt követni, azért jött el hogy meg mutassa a menyei utat, és ki végyen. a pokolnak uttyárol, ö maga elöttünk jár, hogy el ne tévelyedgyünk, és hogy a jó utat. aroszért el hagyuk, arra tanyit, hogy minden más út nem az a melyen ö jár, a halálra vezet, az ö intésit halgattyák, és azö példait láttyák, de tsak ugy élnek. mint annak elötte, egyedül hagyák járni, még is azt reménlik hogy oda érkeznek. ahová ö megyen, ha nem követik is. enem ellen mondásé. és nem hazutolásé,? tsak gondolni is irtoztato volna? mind azon által ez igy vagyon. valaki nem akarja az életét akristus életéhez alkalmaztatni, az olyan. vagy ellene mond üdveségének. ha a kristust igaznak tarttya, vagy azt tarttya. hogy a kristus nem igazat prédikállot. hogy ha más uton akar üdvezülni, nem azon a melyet mutatot néki.
Tsak azért kel tehát azö életet olvasni. hogy nékűnk például légyen, ugy hogy minden magunk viselésében, azövé ki tessék, el is mondhassuk az apostolal. már nem én élek, hanem akristus él én bennem. hogy azt el érhesük. nem elég tsak olvasni, hanem arrol gondolkodni kel, és magunkra szabni amit olvasunk, mivel tsak ilyen formában lehet haszonra forditani ezt az olvasást, semmi el hagyásra valo níntsen az Isten fiának historiájában. és mint hogy mindent a mi üdveségünkre tselekedet. nintsen leg kiseb tzikelyecskeis., az ö életében, a melyet hasznunkra nem lehetne forditanunk. hogy arra figyelmeteségel vigyázunk.
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 593)