vizei folynak ki szivéböl; ezeken érté a szent léleknek bövséges malasztit. a melyeket menyben menetele után hinté el az olyan lelkekben. a melyek hisznek vala öbenne, azonban a nép külömb féle gondolattal volt iránta, némelyek profétának tarták lenni, mások messiásnak üsmérék, és meg mások, akik nem tudák hogy bethlehemben születet volna, nem tarthaták kristusnak, mivel azt tudtak hogy a kristusnak nem galileábol valonak kel lenni, hanem bethlehem városábol. és a david nemzettségéböl, a papok, és a farisaeusok. kérdék az örzöktöl, hogy miért nem fogták volna meg ötet, de tsak azt felelék nékik. hogy soha ember ugy nem beszélt. mint ez az ember. a farisaeusok kérdék töllök, hogy ha olyan együgyüek volnánaké hogy meg hagynák magokot tsalatni. és egy átkozot népnek akarjáké tevélygésit követni,? holot a nagy renden lévöknek, és a farisaéusoknak részekre kel nékik állani, a kik közül még egy sem hinne ö benne.. Erre Nicodémus ugyan azon farisaeus. aki éttzaka ment volt Jesushoz, elejekben adá. hogy a törvény, senkit meg nem itél addig amég meg nem halgattya, de atöbbi mondák néki, talám teis galiléai vagy? az az, tanitványa. a galiléai embernek. ahonnét azt tartották. hogy soha egy proféta sem származat. agyülésben semmi végezés nem lévén. el oszlék. és ki ki házához mene.
Jésus pedig az olaj fák hegyére mene. a mely tsak anyira volt jérusálemtöl, a menyi utat szabad volt tenni szombat napon. az az. hat száz lépésnire. és más nap jó reggel viszá tére a templomban. a hol le ülvén. tanitani kezdé a népet. a ki melléje gyülekezék. akoron az irás tudok, és a farisaeusok, házaság törésben találtatot aszonyt vivének hozája, és eleiben álitván. mondák néki. mester. ez az aszony házaság törésben találtatot, mojses pedig azt hagya nékünk hogy meg kövezük az olyat aki olyan vétekben találtatik, mit mondasz erre,? ezt a kérdést pedig tsak azért terjeszték eleiben. hogy okok lehesen avádolasra, és el mondhassák. hogy kegyetlen a bünösökhöz, ha azt tanátsollya. hogy meg
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 682)