az elött, halgassad. miképpen tagadgya meg magát. pál az én apostolom, élek. vagy is többé nem én élek. hanem akristus éll én bennem. gal. 2. 20. amint is hogy a keresztények üldözöje. meg hala, és a szent prédikátor uj életre tére. mivel ha mindenkor ugy maradot volna. olyan buzgoságal nem lett volna, azért is mondgya, hanem a kristus éll én bennem. mint ha azt mondaná. én meg holtam. magamnak, mert nem élek már atest szerént, mind azon által nem holtam meg a természet szerént. és élek alélek szerént. a kristusban, egy bizonyos remete apusztában lakván, nagyon meg bizonyitá, hogy ellene mondot vala magának, mivel egy attya fia hozája menvén. kéré hogy bizonyos dologban segitené ötet, a remete felelé néki. hogy menne a másik attya fiához. és kérné azt azon dologra mert ö már régen hogy meg holt, aremete attya fia tsudálkozván ezen a feleleten. mondá néki. hogy az az attya fia a kihez igazittya ötet, már régen meg holt, és attol semmi segittséget nem várhat. hát nem tudodé azt felelé a remete. hogy én is régen meg holtam, az az hogy meg holt volna a világnak. és az attyafiainak, és hogy tsak az Istennek élne. ugyan erre a maga meg tagadásrais int mindent az én apostolom. a midön azt mondgya. hogy akristus meg holt mindenekért. hogy a kik élnek, ezután ne éllyenek magoknak., hanem annak aki öérettek meg holt. és fel támadot. 2. Cor. 5. 15. mivel szükséges hogy ki ki meg halyon magának, ha Istennek akar élni, mert ha valaki meg nem hall magának., nem közelithet ahoz. a ki felette vagyon, és soha ahoz nem érhet. a ki távul vagyon tölle, hogy ha annak nem áldoza magát. ezokáért is ültetik el aveteményt akertben. hogy jobban teremjen., és azt gyükerestöl ki veszik. hogy jobban nöjjön, hasonlo képen a mag meg hall. a földben, hogy azután magát fel támasza. ugy tettzik mint ha el vesztette volna azt, a mi volt. és olyanná lesz, a mi nem volt.
Storophila. hasznos volt uram nékem nem tudnom. eddig ezeket az igazságokot. mivel mostanában nagy világosan meg mutattad nékem.
A kristus. még jobban. meg akarom veled értetni. ezt a maga meg tagadást. mivel egy részint látom. hogy örömest halgatz engemet, más részint pedig eza tudomány szükséges. hogy ha azt jól meg
(III. A Keresztnek királyi uttya: 310)