tartottanak, sokan még közüllök fel támadának atörvény ellen, mely a papoknak tilttya aházaságot, az illyen otromba, és tudatlan Cléricusok. a magok rendeket ugy tartották, mint valamely mesterséget, és ki ki magánoson. élvén, se atanulásban. se az imádságban nem foglalák magokot, hanem amajorkodtatásban, erre valo nézve, a papok házaságok ellen valo törvényt. kegyetlen törvénynek tartak lenni, ez is okozá a 7 dik gergely pápa ellen valo indulattyokot., ezek ellen eleget ira, 9 dik leo pápa akarattyábol, szent damianus péter, opusc. XXIV. et XXVII. azon idökben lévö pápák Cannonicusokot rendelének, kik példát adának a Clericusoknak, az együt valo életre. és hogy a szabot rendeket. meg tarttsák. ugyan ezek közül is választtyák vala apüspökököt.
63. Beszélgetés A penitentzia tartásban valo változtatásról.
Azon igen igyekeztenek. hogy a világiak közöt a penitentzia tartást helyére álithassák, helyesnek is itélék, hogy a régi szabot rend szerént legyen, de akik leg nagyob bünösök valanak, azoknak fegyver vala kezekben, és engedetlenek valának, voltanak pedig sokan ollyanok, kik reá állottanak apenitentzia tartásra, de bizonyos szabot rend szerént valora, a mely nem volt oly kemény, petr.dam.opusc.VII sokan a penitentzia tartás után. jobbak nem valának, ezért is tsak a vétekben valo esést, és a szines penítentzia tartást láthatta az ember, valo mindenik véteknek különös penitentziája volt, de igy, a mely ember harmintzor eset volna gyilkoságban, és annyiszor házaság törésben, egy nehany saeculumokig kelletet volna annak penitentziát tartani, ezért
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 474)