vezetöje volt azoknak. kik Jésust meg fogák, hogy bé tellyesedgyék, ö szintén ugy hivatot volt az Apostoli szolgálatra valamint mi, de el árulván az urát. el vette bérit hamiságának, ö magát fel akasztá, és ketté hasada, és minden béle ki omlék, a mezöt pedig, a melyet az ö árulásáért valo pénzen vettek, Hakeldámának, az az. vér mezejének nevezik. az is meg vagyon a soltárban irva Légyen puszta az ö lako helyek, és ne legyen. aki abban lakjék, és a püspökséget más vegye el. szükséges tehát. hogy azok közül a kik mi velünk voltanak., mind azon idöben. amelyben az ur Jésus mi közöttünk volt, hogy olyan választassék a ki bizonysága légyen velünk együt. az ö fel támadásának.

Akoron elö állitának kettöt, Josefet. a ki Barsabásnak hivatatik., kinek a vezeték neve igaz volt, és Mátyást. Ez a két ember. mindenkor hüségel voltak a kristushoz, és a hetven tanitványok közöt meg külömböztettek.

Szent Mátyás aleg föveb. és régieb tanitváni közül valo volt az üdvezitönek, Alexandriai szent kelemen, egy nehány mondásit irja le. ugy mint, tsudállyad a jelen valo dolgokot., ellene kel állani a testnek, és azt egészen meg kel gyözni, nem adván semit is meg rosz kivánságinak, ellenben pedig meg kel erösiteni és nevelni alelket, a hit, és az üsmerettség által.

A midön ezt a két embert elé álitták. az egész gyülekezet e szerént imádkozék, Uram aki az emberek sziveit üsméred, mutasd meg nékünk. melyikét választottad akettö közül, hogy had vegye el a szolgálatnak, és az Apostolságnak helyét, a melyböl judás ki eset, azonal sorsot vetének, és a sors Mátyásra esék, és az Apostolok közi számláltaték.

A midön az ötven nap bé tellyesedet volna, és a pünkösd napja el érkezet volna, egy vasárnapon 24 maji az Apostolok mind együt lévén, egy szers mind nagy

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 498)


Előző oldal | Következő oldal