kik leg elöbször hallanak beszélleni az ö titkokról hogy azok álmélkodnak. és irtoznak attol., aleg nagyob szemérmetlen tisztátalanság szabad volt nálok, aboszorkányságok, varáslások. és abálványozás, egy szoval [egy-szoval] minden féle vétkek uralkodtanak közottök, Simon magus, sok féle tartományokot fel járván. végtire Romába mene. Claudius császár idejében meg fogjuk látni ezután hogy ót mit tseleket, és miképen esek le az áerböl. a szent peter imádságara.

Péter, és János, bizonyságot tévén azurol. samariában. és ót hirdetvén az ö beszédit, viszá térének Jérusálemben.,. és samariának egy nehány városiban prédikálák az Évangyéliumot, ugyan abban az idöben küldének a sidok, a kristus ellenségi. követeket mindenüvé a hol lakos találkozot ebböl anemzetböl. hogy tudtokra adgyák, hogy közöttök új vallás támadot volna, a mely a Názáreti Jésust. Messiásnak üsméri lenni, hogy az a Jésus Galiléábol valo tsalárd volt, akit ök akereszten meg ölették volt, de a tanitványi éttzaka el lopták atestet a koporsobol ahová tették volt. hogy az ö tanitványi mindeneket meg tsalnának, a bízonyság tételel., hogy fel támadot, és menyekben ment volna, hogy annak a hitetönek a tudománya, Istentelen. és Szenttség töres volna, hogy az ö követöi azt tanittyák hogy nints Isten, és a Mojses törvényit el rontanák, ezek a káromlások el terjedvén a sidok közöt, apogányok is azoknak helyt adának, és igen nagy gyülölségel kezdének lenni az elsö keresztyénekhez. és meg vetésel vallásokhoz, hát még az Eretnekeknek, rendeletlenségek., és esztelenségek is ingerli vala öket. az illyen gondolatokra, mivel aleg utálatosab eretnekségek is. a

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 517)


Előző oldal | Következő oldal