volna, az Anyaszent egy házak békeségben maradának az egész judeába, Galliléába. és samariába,. meg szaporodának, és gyarapodának, járván az Isteni félelemben, és a szent Léleknek vigasztalásában, szent Péter aki Jérusálembe maradot volt. mind addíg valamég az üldözés tarta, Jerusalemet el hagyá. és meg látogatá a körül valo hiveket. Azt tarttyák. hogy ezen idö talyba., hagyák el az Apostolok Jerusalemet hogy az egész világra el menyenek hirdetni az Évangyéliumot. Azt nem tudgyák bizonyoson hogy mitsoda idöben. vagy mi formában volt az ö el oszlások, Hanem az Atyák azt irják. hogy tsak akor hagyák el Judeát, a midön láták hogy a sidók. meg vetnék jóbbára az Isten Igéjit. amelyet nékik hirdetnek, nem hogy öket halgatnák, de még halálra keresik öket, A mi leg bizonyosab, a, hogy a midön szent pál Jérusálemben mene, a vulgáris esztendönek 37. más Apostolokot ót nem talála. hanem szent pétert. és akis Jakabot.
Az Apostolok oszlások elöt, el ószták magok közöt avilágnak külömbözö részeit., vagy sorsot vetének azokra, vagy valamely más képen, a mint a szent Lélek adá elméjekre, Azt pedig nem kel oly szorosan érteni. hogy egy Apostol. mindenkor tsak amaga tartományában maradot volna, és tsak ót prédikállot volna, másut nem, vagy hogy viszá ne tért volna Jérusalemben, mivel az Apostolok oda viszá tértenek némelykor. mind addig valamég egészen el nem ronták., vagy az Innepekre. vagy valamely más okokra valo nézve, A szent péter. és szent pál, Historiája lévén leg bövebben le irva, meg láttyuk abbol., hogy az ö buzgoságok. nem vala meg határozva, egy vagy két tartományba, hanem nap keletre, és nap nyugotra terjedet, és avilágnak minden részeire., Némellyek azt tanitották, hogy el oszlások elöt. szent Mathé az Évangyéliumát irá, És ha az igaz, hogy pántaenus Indiában találta volna sidó nyelven. a szent Mathé Évangyéliumát. a melyet szent Bertalan
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 529)