valamint Bertalan és filep. atöb Évangyélistakban. ugy tettzik mint ha szent János Náthánáelt az Apostolok közi tenné. amidön azt mondgya, hogy az üdvezitö fel támadása után péter. Tamás, a zebedeus két fiai. Náthánáel, és más ket tanitványok, halaszni menvén, a kristus meg jelenék nékik. Náthánáel kánábol valo volt. és némellyek azt tartyák hogy az ö lakadalmában változtatá az ur avizet borá, szent Agoston, és anagy szent gergely. nem tarttyák hogy Nathánáel sohais Apostol lett volna. illyen formában meg vetik azoknak tartásokot., kik egy személyé teszik Bertalant. Nathánaelel.
A leg bizonyosab tartása. mind arégieknek, mind a mostaniaknak, a, hogy ez a szent Indiaban predikállot. ugyan oda is vitte el a szent Mathé Évangyéliumát. sidoul irva, szent panténus arra a földre menvén. ót találá azt az Évangyeliumot. száz esztendö mulva. sok féle képen irnak az ö halálárol. de a mit leg bizonyosabnak tarthatni. arégiek irásibol a hogy, meg nyuzták örmény országban.
Szent Mathé publikánus volt, ez amidön avámon ülne A kristus maga mellé hivá ötet, és mindgyárt engedelmeskedék, nagy vendégséget adván pedig az üdvezitönek, publikánusokot is hiva a vendégségre. a fariséusok azon meg botránkozának, mert az ado szedö hivatal. a sidoknál gyülölségben volt, A kristus mondá nékik, hogy nem az igazakot jöt volna hini. hanem abünösököt apenitentziára. szent Máté, az ö hivatatásátol fogvást. különös alazatoságot. és szemérmeteséget mutata, meg valván maga apublikanus hivatallyát, holot az, meg alázo dolog volt., Alexándriai szent kelemen. azt
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 557)