el indulának Antiokiábol, el vivén magokal. Márk Jánost. a ki el kisérte volt öket jérusalemböl, leg elöbször Séleuciaban. menének. ahol hajora ülvén, Cyprus szigetében ki szállának, és a fö városba. Salaminába menének, ahol már az Évangyélium predikaltatot volt. szent István halála után, szent pál, és szent Barnabás mind azon által. a hiveket oktaták, és meg erösitték ahitben. Salaminábol páfosba menének, a más részire a szigetnek, a melyet végig járták, Cyprus szigetében vala akoron egy Romai tisztarto. sergius. paulus nevü, ez okos, és értelmes ember vala. akinek elméjiben volt valamely sengéje avaloságos vallásnak, ez ohajtá hallani az üdveségnek Igéjit, magához hivatá tehát. Sault. és Barnabast. de mellette egy ördöngös hamis proféta vala, Bárjesu nevü, aki ellene volt az ö predikálásoknak, és azon volt, hogy a tisztarto a hitre ne ályon,

Akoron. Saul. vagy is pál, mivel szent lukáts tsak etályban adgya reá apál nevet, mint ha Saul. a Sergius paulus meg térése után vette volna magának a pál nevet, vagy is akor vett volna magának egy deák nevet. a midön a nemzettségeknek kezde prédikallani, elég a hogy, pál mondá Bárjésunak. óh ember, aki tele vagy tsalárdságal, es hamiságal. az ördögnek fia vagy, és ellensége az igaságnak, nem szünölé meg. valaha az urnak egyenes uttyait el forditani, az ö szandéki ellen fel kel kelni, és meg nem gátolni azokot, kik az igazságnak uttyára akarnának menni, de mostanában az urnak keze rajtad lészen. és meg vakulsz, bizonyos

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 623)


Előző oldal | Következő oldal