volna. A melyröl philo oly homalyoson szollot., mivel az elsö hivek nehezen beszéllenek vala az idegenek elött, arrol atitokrol; philo azután azt mondgya, hogy az étel után. az éttzakát szent foglalatoságokban töltik, ezt is az elsö keresztyéneknek gyülekezetekre lehet szabni. a kik gyakorta virasztottanak egész éttzaka.
A férfiak, és az Aszonyok fel kelvén tehát, a közepin a vatsorálo haznak, két részre oszolnak, egy részre. a férfiak. másra az aszszonyok. és mindenik résznek az elötte valoja, olyan személy. a melyik leg tiszteleteseb, és aki leg jóbb énekes, ezek külömb féle énekeket énekelnek az Isten tiszteletire. némelykor mind egy szers mind énekelnek, némelykor külön külön, azután. minek utánna sokaig tántzolt volna akét rész külön külön, mind a két rész esze elegyedik., mint valamely szent el ragadtatásbol, ugy anyira hogy az férfiakbol, és az Aszonyokbol álló, két Chorus, egy Chorusá lészen., annak atántznak követésire, a mely volt averes tengeren valo által menetel után. a hol Mojses tantzolt. a férfiakal, és Mária ahuga az Aszonyokal, A férfiaknak vastag szovok, esze elegyedvén. az Aszonyoknak vékony szavokal. gyönyörködtetö zengést okoznak, E szerént töltik el a pünkösd éttzakáját. ugy anyira hogy más nap reggel. még frisebbek. mint mikor esze gyülekeztek vala.
Mihent a nap kezd fel tettzeni, minyájan nap keletre fordulnak, és fel emelvén kezeket az ég felé kérik az Istent. hogy szerentsés napot adgyon nékik, hogy üsmértesse meg vélek az igazságot, és értelmes lelket adgyon nékik. Ezek az imádsagok után, kiki a maga lako helyében megyen. és a rend szerént valo foglalatoságokot
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 642)