kérvén arra szent pált. hogy vinné oda a hitnek világoságát.

Más nap. pediglen el készülénk hogy Mácédoniában által menyünk, Mondgya szent lukáts. aki az Apostolok tselekedetét irta, nem kételkedvén abban. hogy az Isten minket oda ne hina. az Évangyélium predikálására. Azt el hihettyük, hogy szent lukáts még akor adá magát szent pál mellé. akit azután el sem hagyá, szent lukáts syriaban lévö Antíochiai volt. és minek elötte a hitre nem tért volna, pogány valláson volt. az ö mestersége doktori mesterség volt. azt tarttyák hogy nem volt házas. semi különös dolgot nem tudnak az ö meg téréséröl, szent Hieronimus, ötet, szent pál lelki fiának nevezi, ezel mint ha azt adná értésünkre. hogy az Apostol téritette volna meg, szent lukáts az Apostolokot igen gyakorolta, és szorgalmatoságal esze gyüjtötte mind azt, amit hallot volt tölök a kristus tsuda tételeiröl, és tudományárol, az is ki tettzik irásibol, hogy üsméretes let volna a szent szüzel. a kiröl sok különös dolgot ád elönkben Évangyéliumában, azt tarttyák hogy az Apostolok tselekedetét, szent pálal, Romában valo létiben irá. ezekröl beszéllünk ez után.

szent pál, silás, Timotheus és lukáts hajora ülének, hogy Troádbol. Macédoniában menyenek, leg elöször, Sámothraca szigetét érék más nap neapolisban érének, a mely atenger parton valo városa Mácedoniának. és onnét filippiben. efö városa Mácedoniának, a Romaiak birták, ót maradának egy nehány napokig. szombat napon pedig ki menének a városbol. a folyo viz mellé. ahol vala aproseuquium. vagy is az oratorium, a hol

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 652)


Előző oldal | Következő oldal