atudományokra. mind a filosofiára, mind az ékesen szollásra valo nézve. az egész Imperiumbol. oda mennek vala tanulni. minden féle szép dolgokot. De a babonaság oly nagy volt ót, hogy minden féle Isteneket imádnak vala. nem is választhata szent pál szeb theátrumot akristus Jésust predikálására, az Isten oda vezetvén ötet Béréában viszá küldé azokot akik el kisérték vala ötet, meg izenvén silásnak. és timothéusnak, hogy mentöl hamaréb Athenásba jöjenek, A még pedig oda. érkeznének szent pálnak fel indula a lelke benne, látván. hogy egy olyan város, aki oly tudos, még is oly el merült a bálványozásba, minden nap beszélget vala a piatzon a filosofusokal, a sinagogában is el megyen vala beszélleni a sidoknak és azoknak kik az Istent félik vala, némely Epicurius, és stoikus filosophusok. vetekedvén véle, szó szaporitonak. szofia beszédünek tarták lenni, vagy olyanak aki uj Istenséget akarna fel álitani. mivel ök azt gondolták. hogy a kristus Jésus akiröl szent pál beszél vala nékik. olyan Isten volna, valamint az ö hamis Istenek., vagy egy olyan új Isten. a ki judéában mutatta meg magát, vagy tsak talám pál találmánya.

Meg fogák ötet. és az Areopagusba vivék mondván néki, meg tudhatnoké mi azt te tölled hogy mitsoda új tudomány. az. a melyet te hirdesz.,? nem vala szabad egy különös embernek, magátol új Isteneket bé venni, az a hatalom, az Areopagusba lévö birákot illette. szent pált pedig arrol vádollyák vala, az Athénás béliek pedig. és az idegenek. kik közöttök laktanak, az idöt tsak abban töltötték. hogy hireket mondgyanak. és halyanak, evala az ö leg nagyob foglalatosagok Ez okáért, azt nem lehet tsudálni, hogy szent pál aki oly rend kivül

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 658)


Előző oldal | Következő oldal