dolgai nem engedték., vagy egésséginek meg változása, Timotheus egészen eleiben adá, hogy a Béréai. és a Thessalonikai Anyaszent egy házak mitsoda rendben volnának, tudtára adá azt is. hogy a Thessálonikai hivek. üldöztetnének. a magok felekezetektöl. szent pál örömest el ment volna látni öket, hogy meg erösittse. és vigasztallya öket., de tsak Timotheust küldé viszá hozájok, meg fosztván magát társaságátol, és segittségitöl, hogy meg segithese jó akaroit. és kedves tanitványit azokban. az elsö. és kemény probákban.
Idövel az után szent pál el hagyá Athénást, és korinthusba érkezék. ákájának fö városában, a leg szebb, és gazdagab városában görög órszágnak, de azt is el mondhatni. hogy a leg meg romlottab, és fesletteb város atöbbi közöt. atudományok betsületben valának. noha nem anyira mint Áthénásban, mert korintusban a lakosok inkab foglalatoskodnak vala akereskedésben szent pál, ót egy Áquila nevü sidonal vala szálva, a feleségit priscillának hitták, ezek nem régen erkeztenek vala Romábol. mivel Claudius meg parantsolá a sidoknak. hogy mennének ki Romábol, Aquila pedig sátor tsinálo volt. a hadi embereknek bör sátorokot tsinált, szent pálnak is azon mestersége volt, és együt dolgozot véle, hogy senkinék terhére ne lenne, de a mellet, meg nem szünek az Isten Igéjét hirdetni. és nagy buzgoságal munkálodni. akorintus béliek üdveségin, hirdetvén nékik akristust. és igyekezvén azon, hogy el hitethese, mind a sidokal, mind apogányokal, hogy a kristus Jésus egyedül valo üdvezitöje, és meg váltoja az emberi nemzetnek. tizen nyoltz holnapíg marada korintusba
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 660)