jegyesek legyenek, magokra hagyák. ugy hogy leg aláb a szégyen követesse vélek, köteleségeket. Azt mondgya, hogy a hamiságnak titka már is munkálodik, de nem nyilatkoztattya ki még olyan hamar magát. végtire a veszedelemnek fia magát meg mutattya, aki mindenél. felyeb magasztalya magát. az Isten templomában is fog ülni. de végtire el rontatik az Igének fuvallása által. és fel forditatik az ur jelen valo létinek fényesége által, végtire arra kéri a Thessaloniakot, hogy vigyázanak jól az ö keze irására. nehogy valaki hamis levelet irjon azö neve alat. azt el lehet hinni hogy rend szerént másal iratta aleveleit. hanem maga, tsak anevét irta fel.

szent pál sok ideig prédikalván akorintus béli sidoknak, és látván.nem hogy hasznokra forditották volna oktatásit, hanem még ellene volnának. káromló beszédekel, reájok ráza a köntösét. mondván. Ati fejetekre esék a ti véretek, én azért ártatlan vagyok, én ezután a Nemzetek közi megyek, ezen okbol az Aquila házát el hagyá, a ki sidó volt, és justushoz mene szállani, a ki a pogányságbol. keresztyéné let volt, ugy tettzik a Romaiakhoz irt leveléböl, hogy kájusnál is volt szálva, a kit meg keresztelte vala, és a ki az egész Anyaszent egy háznak gazdája volt. ugy mint az olyan hiveknek kik masunan jöttenek, és akiket jó szivel fogadta, ez a kájus pogany volt. minek elötte meg tért volna.

Minek utánna szent pál meg vált volna illyen formában a sidoktol, sokan apogányok közül. a kik már oktatást vettek volt. ahitre állának, és meg kereszteltetének. silás, és Timotheus segittik vala ötet. mind anyi sok hamisági, és ellenzési után is a sidoknak, mind anyi nyomorusági, és szegénységi utan is. amelyekben volt. félbe nem hagyá munkájit. A kristus Jésus meg

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 669)


Előző oldal | Következő oldal