véle, söt még Gallio láttára, azt hiszük, hogy sosténes jó akaroja volt szent pálnak
Az Apostol még jó darab idöt tölte korintusba, de végtire. tizen nyoltz holnapig ót valo maradása után korintust el hagyá, és Czenkrisbe hajora üle, hogy syriába és Jerusálembe menne. hogy ót tölthetné a pünkösd Innepét, de minek elötte meg indula Czenkrisböl, a haját el nyireté, mivel Názaraeus fogadást tett volt, a mely fogadás abbol állot. hogy se bort. se semi részegitö italt nem kelletet inya, és a haját meg nem nyirni, mind adig még a fogadás tartot., azt el hihetni hogy a fogadásnak vége. volt. a midön hajora üle, mivel czenkrisbe nyireté el ahaját. de Jerusalemben kelletet lenni, hogy a templomba tölthesék bé a fogadást. áldozatokot tévén a törvény szerént
Czenkrisböl meg indulván Aquilával, és priscillával. Ephesusba érkezék, a hol el hagyá öket, A synagogában menvén, beszélgete a sidokal, a kik arra kérék hogy maradna töb ideig Ephesusba. de mint hogy siete Jerusálembe menni. el butsuzék töllök, mondván, hogy még viszá terne látogatásokra, hogy ha a volna az Isten akarattya. hajora ülvén, szerentsésen Csezáreában érkezék. és onnét Jérusalembe, ót veghez vivé fogadását, köszönté a hiveket, azután Antiokiaban mene, a hol egy darabig mulatván hihetö hogy földön mene Galatiába, és frigiába oktatván mindenüt atanitványokot:
Szent pálnak ezen uttyában, és egy kevés idövel. Ephesusböl valo el menetele után érkezék oda egy Apollo nevü sidó, ez Alexándriai volt, ékesen szollo férfiu, és hatalmas az irásokban., ez üsmérte a kristust, és buzgoságal prédikálya vala hogy ö volna a Messias,
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 671)