valoktol tudá meg. és a kik levelet is vittek volt néki Éfésiusba. akorintusbéliektöl. a kik tanátsát kérik vala sok Dolgokrol. ugy mint a tisztaságrol, aházaságrol. és a bálványoknak ajánlot husrol.
Szent pálnak szándekja avolt, hogy a más esztendönek pünkosdgye után Éfésiusbol meg indulyon, mácedonia által, korinthusba menyen, a hol sok ideig kelleték maradni, és talám még atelet ís ót tölteni, hogy azután Jérusalembe vigye az alamisnát melyet gyüjtöt volt, de amég ezt a szándékját véghez vihetné. akorinthus bélieknek irá az elsö levelét. a melyet stephan, fortunatus, és ákáiakus által küldé el, sosthénesnek anevét fel teszi alevelében. aki véle volt Éfésiusba. és aki talám ugyan az, aki érette szenvedet volt korintusba. Meg aláza öket levelébe egyenetlenségekért, és meg mutattya nékik hogy még testiek, mivel, nem hogy tsak egyedül a kristushoz ragaszkodnának, hanem még azal ditsekednek némellyek. hogy pál tanitványi. némellyek. péteré. meg mások Apolloé, mint ha akristust el lehetne osztani. vagy mint ha az Apostolokban kellene hinni. és reménleni, feddi öket, a paráznáért, a ki a mostoha anyával vétkezet, és azt mondgya. hogy ha távul vagyon is. de meg itéli azt a vétkest, és a sátának adgya atestét, hogy meg menthese a lelkét., abban az idöben közönséges dolog volt., hogy akiket ki rekesztettek a gyülekezetböl. azokban az ördög ment. vagy nyavalyákban estenek.
Az Apostol. azt akarja. hogy se ne egyenek se semi baráttsági közösködések ne legyen az olyan hivekel. a kik abálványozásban, tisztátalanságban. vagy fösvenységben esnek, vagy valamely olyan rendeletlenségben,
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 684)