hivekhez, és noha ditsérje is adakozásokot. és jó sziveket. de azt tudtokra adgya. hogy meg szokta a szegénységet. és hogy tudgya magát alkalmaztatni. minden féle rendhez, a melyben az Isten ötet tészi, és hogy ajó tételben. melyet véle tésznek, nem tekénti anyira a maga hasznát, mint az övékét. és a jutalmat. melyet azért érdemlenek Isten elöt. keményen beszél. a sidó hamis doktorok ellen. a kiket, a kristus Jesus kereszttye. ellenséginek nevezi, a kiknek vége ahalál, a kiknek a hasok az Istenek. akik tsak a földi dolgokot kiványák. akik olyanban ditsekednek. a melynek gyalázattyokra kellene lenni, Inti a filippieket a békeségre, az alázatoságra. a békeséges türésre., hogy a kristus Jésust kövesék, a ki magát meg alázta. akeresztnek haláláig.

Hihetö. hogy a filippi Anyaszent egy házba. valamely egyenetlenség vala ezen két személyek közöt ugy mint Evodia és syntikas közöt, ezek nevezetesek valának a jó tselekedetekbe. részek is volt. a szent pál Évangyéliumi munkaiban., aki is arra kér valakit a fök közül., hogy békéltese meg öket, azt igéri a filippi bélieknek, hogy rövid idö alat, hozájok küldi Timothéust., aki mellette volt Romába és azt a remenséget is adgya nékik. hogy még magais el mégyen látogatásokra, amidön az Isten ki veszi a fogságbol.

szent pál Romában lévö rabságában. térité meg onesimust. philémonak arabját, onesimus minek utánna meg lopta volna az urát, Colossusbol frigiába szalada, onnét Romába mene. meg tudván hogy szent

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 734)


Előző oldal | Következő oldal