leány férjhez menöleg volt. a leányt temetni vitték a szokás szerent egy ágyon ki nyujtoztatva. és ki takaratlan., a mátkája siránkozva kiserte, Apollonius az uttzán találkozván. mondá, tegyétekle az ágyat a földre. a sirastoknak végit szakasztom., kérdé a leánynak anevét, meg illeté. és holmi szokot monda suttogva. akoron a leány fel serkene, szolni kezde, és viszá tére az Attya házahoz, a szüléi nagy summa pénzt akarának adni. Apolloniusnak. de el nem vevé, hanem aleánynak adá., jegy ruhára. még azok is a kik jelen valának. meg nem merék bizonyitani., hogy a leány valoságal meg holt volna.

Mind azon által. Néró Császárnak, kegyetlenségi, és üldözési. ellen. a tsalárd boszorkányok ellen, és a filosofusoknak. sok beszédi ellen is, a keresztyéni vallás. inkáb inkáb terjed vala, szent János Évangyelista. minek utánna egy nehány izbe let volna annak elotte akis Ásiába, végtire oda mene. hogy ót lenne rend szerént valo maradása, 66 esztendöben, Az igen meg lehetö. hogy Mária Magdolna., a ki felöl mondgyák hogy Éfésusba holt volna meg, Szent Jánost oda kiséré, és mellette volt. valamint a kristus mellet volt, mivel, szent pálon. és szent Barnabáson kivül. a töb Apostolok aszonyokot tartottak magok mellet. akik az ételekre viseltek gondot., szent János tehát Éfésusba helyhezteté maradását, a mely városnak szent Timothéust rendelte vala püspöknek szent pál, De szent Jánost inkáb kel ugy tekéntenünk mint Apostolt, és az Anyaszent egy házaknak Mesterét, mint sem külonös Anyaszent egy háznak püspökjét, Eusébius azt mondgya. hogy az utolso öregségiig. az Ásiai tartományokot fel járja vala, hogy ót püspökököt rendelyen.

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 767)


Előző oldal | Következő oldal