akiröl azt mondották. hogy szamár. vagy sertés formája vagyon. A nyoltzadik leg felsö égben volt az ö Bárbelojok, a kinek aszony hajat adnak vala. és akit némelykor. avilág Attyának, némelykor.Annyának nevezék, a kristusrol valo sok féle tartások közöt. azon meg egyeztek, hogy tagadák. az Igének meg testesülésit, azt mondották. hogy az Isten Igéje, és a kristus, a földre jöt volt. de meg nem testesült. nem születet evilágon, se valojában nem szenvedet, hanem tsak tettzet mint ha szenvedet volna

Némellyek közüllök. élnek vala az ó, és az uj testámentum könyveivel. a mi nékik azokban ellenkezö volt., azt avilági elmének tulajdonitták, a mit pedig gondolták hogy nékik kedvez, azt az igazság lelkének tulajdonitták., de nagyob része közüllök. meg vetik vala. a törvényt, és a profétákot, és azoknak kezdöjét, káromlásal valának az ó testámentum Istenéhez, és mind azokhoz, akikröl ditséretet tészen. az ó testámentum. ugy mint. Ábrahámrol. Mojsesröl. Illyésröl: azt tanitották. hogy a mi lelkünk egy az Isten lelkével, közöttök az Aszszonyok. közösok valának. és oly gyalázatban valának az ö fertelmes. és szemtelenségekért. hogy mások enni sem akartanak vélek. hihetö. hogy ellenek irá szent péter az elsö levelét, ezek nem hitték se a fel támadást. se az itéletet., hanem azt tartották. hogy egy olyannak a lelke, ki nem az ö vállásokon vagyon. valamely élö allatban megyen holta után

Ezeknek sok hamis Évangyéliumok vala, némely Apostoloknak nevek alat, olvasák vala az Ádam kí gondolt jelentésit. és más könyveket. seth. neve alat. és a Noria könyvét. a Noé feleségit eszerént nevezék. végtire. a Bár-cabás nevü könyvet. az az, a syriai

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 775)


Előző oldal | Következő oldal