nem lehet tekélletes tanitványa lenni akristusnak, minden bizonyal. abban. alágy és puha életben esnek, amely ellen. illyen átkot monda, jaj néktek gazdagoknak, mert meg vagyon a ti vigasztalástok.

Ábrahám egyebet nem monda adus gazdagnak, hanem hogy, fiam jusson eszedben hogy el vetted ate javaidot ate életedben. és lázár azon képen gonoszit. azért is ö aditsöségben vagyon, te pedig akinokban., nem tsak azért lehet tehát el kárhozni. hogy azt tselekedték, amit avilág rosznak tart, senem azért hogy el mulatták azt, a mit jonak nevez, hanem még ezekért arettentö szokért is. böségben. és vigasztalásban éltél. az Évangyéliumnak ezen nyilván valo, és vilagos verseit. rettegve kellene hallani azoknak, kik azért hogy valamely jót tselekesznek, magoknak minden féle alkalmatoságot szereznek akar mitsoda állapotban tett az Isten minket, akár minémü gazdagságot adot kezünkben, de nem lehet magunk el vesztése nélkül. tsak azt keresnünk hogy magunkot mindenben bé tölttsük, és ahoz ragaszkodgyunk.

A valoságos keresztyén agazdagságok közöt is talál száz féle modot abban., hogy magát a gyönyörüségektöl meg fosza hogy magát szenvedtesse, és sanyargassa. minden külsö változás nelkül. ugy tekénti. szent pal szerént. mint Istennek kegyelmét, nem tsak azt, hogy akristusban. hiszen. hanem hogy még szenvedis érette. akristus fel támadása után azt mondá az Emmausban menö tanitványoknak. hogy szükséges volt akristusnak szenvedni, és ugy bé menni ditsöségében. ha szükséges volt a kristusnak szenvedni, mitsoda okok lehet azoknak akikért szemvedet, hogy magokot menteknek gondollyák lenni a szenvedéstöl.? atövisel koronázot fönek tagjai, mondgya egy nagy szent, ohajthattyáké agyönyörüségeket., akristus szenvedésiben. atitkos testnek. tsak a feje szenvedet, szükséges tehát. hogy az ö szenvedése. bé töltessék a tagjaiban is. ezert is mondgya szent pál. hogy a szenvedésekben. bé tölti azokat amelyek héjával vannak a kristus szenvedési az ö testében

(III. A Valoságos Keresztényeknek Tüköre: 838)


Előző oldal | Következő oldal