aláb árthatnak. egésségeknek. és amelyek a kristus tanitása szerént, aszivet meg nehezittik., hogy ha a szükségen felyül valok.
Nem kel tsudálni. ha abban arendeletlenségben. el mulattyák azt. amit leg inkáb kellene kedvelni. hogy ha az okoságal valo rendet követnék. amelyet kel is követni amagokra valo gondviselésben., a bizonyos hogy még nagyob gondgyok volna a lelkek egésségire, mint sem atestekére. alélek sokal drágáb lévén. atestnél. annak egéssége nekünk olyan életet ád, amelynek vége nem lészen. a leg jóbb testi egésség pediglen. ötet továb nem éltetheti. hanem tsak egy kevés számu esztendökig. még is az emberek nem keresik aleg jóbb orvosokot. és aleg üdveségeseb orvoságokot a lelkek számára. valamint tselekesznek atestekért:
Illyen esztelenségre vezet minket a szivnek tévelygése, amidön azt szeretik. amit nem kellene szeretni, és azt nem szeretik amit kellene szeretni. rendeletlenségben esnek. arendet pedig el vesztvén. abékeséget el vesztik. avaloságos keresztyén. aki mindenröl az Évangyélium szerént itél, aki tsak anyira betsülli életét. és egésségit. a menyire kivántatik. és aki tudgya mitsoda igasságos gondal kel azokhoz lenni, azokot nyughatatlanság nélkül meg tartya, és tsendeségel. de semmit soha olyat nem tselekszik. a mi azokot el ronthatná, hogy ha pedig ugy tettzik mint ha ártana egésséginek a böjtökel. és sanyargatásokal. vagy az Isteni. és a felebaráti szolgálatnak szorgalmatoságával. a midön kötelesége azt kiványa tölle. ö elegendö gondot visel arra a mulando egésségre a menyiben tölle lehet. a mely reája bizatatot. és amelyre szüksége vagyon. hogy munkálodhasék., helyre is hoza azt a mértékleteségel., ami fogyatkozás éshetet. apenitentziáért, vagy ajó tselekedeteknek gyakorlásáért. menyi szentek vitték oly mesze a sanyaru életnek sulyát, hogy avilágiak a gyönyörüségeknek terhét anyira nem vihették. remete szent pálnak. és más több remétéknek példájok.,
(III. A Valoságos Keresztényeknek Tüköre: 906)