had – 276
had
had – 36
hadra. amint is nem sok had mene el véle. elég ahogy (TL 24)
mindenkor feles volt a keresztes had,. és ezek valának kik leg (TL 146)
a keresztes hadnál. el fajultab had nem lehetet, mindenben, és nem (TL 147)
szent földön, leg feleseb keresztes had andrás királyal ment a szent (TL 147)
lajos franczia királyal ment sok had aszent földre, mert utánna. meg (TL 147)
kevés idö mulva. a muszka had, hogy lengyel országban kezde bé (TL 188)
részre állának, és mentöl több had kezde lengyel országban menni, annal (TL 188)
a franczia, és a spanyol had, erösen takarodik olosz ország felé (TL 189)
olyan szokás vagyon, hogy a had nem indul meg egyszersmind a (TL 228)
meg egyszersmind a vezérel,. a had már tudgya a szállo helyeket (TL 228)
lötetet az estve. hogy a had hamaréb utánna menyen. mi egyik (TL 228)
menénk vidin felé. igen kevés had volt velünk; a vezér meg (TL 230)
az egész hadaival., de micsoda. had,? nem is mondhatni hadnak. hanem (TL 243)
mert illyen állapotban. a török had igen huzo, vonó, kivált az (TL 245)
az aszony postát, azután aprussiai had el távozék prágátol., ki mondhatná (TL 295)
a had amelyet a király külde haragjában (É 805)
A nép, és a had attyoknak hitták. és a fö (MN 62)
maga táborára. hogy az egész had. üsmerje Császárjának (MN 74)
embere találkozék, kincse pedig a had fizetésére. elegendö volt (MN 74)
az ellenségel. a midön a had mind esze gyült volna, Constancinápolynál (MN 75)
köteles vagy. föképpen ha az had tölled füg. számot adcz az (IK/B 667)
elöbször. azt gondolák hogy valamely had jöne petroniusra, sietve hirt adának (SUT 578)
kivül anép láttára. az egész had jól fogadá, de mint hogy (SUT 603)
ki a varosbol, a Romai had eleiben (SUT 782)
A Romai had, három nap marada azon a (SUT 793)
el hitethese hogy az egész had ót volna, a Machinakot is (SUT 795)
azt is hogy atartomány béli had gyülekeznék. és reája készülne. nagy (SUT 802)
de akoron nem lévén semi had mellette, hanem mesterségel akará meg (SUT 803)
regel. minek utánna az egész had egy kevesé meg nyugodot volna (SUT 810)
lépesnél placidusal nem lévén elegendö had. hogy a sidok ellen mehesen (SUT 820)
mitsoda rendet tarta a Romai had az uttyában. Elöl jároba az (SUT 844)
szokás avolt. hogy mihent a had meg szállot. a tábor helyt (SUT 847)
ezen a munkán az egész had dolgozék, ki mondhatatlan siettségel., a (SUT 851)
és sokáig verekedének a Romai had ereje ellen. végtire visza térének (SUT 859)
el oltassa, és az egész had utánna mene nagy kiáltásal. és (SUT 879)
székiböl le szálla, az egész had. nagy kiáltásal kivána néki ditsöséget (SUT 892)
hada – 29
napi veszedelem után, ujab, ujab hada lehetet volna. de a sok (TL 111)
táborban, a ki elöt adárius hadais el szaladot volna. jaj édes (TL 135)
mivel az elmult holnapban. azapja hada, ismét meg verte anémeteket; a (TL 197)
a fel adásra, hogy a hada igen betegeskedet. mert a sok (TL 229)
vagy 50 emberel. mind egész. hada. volt talám. bövön számlálván, más (TL 243)
volt meg. ezt el végezvén ahada közi nyargal. viszá tériti, és (TL 295)
Az ö asiai, és europai hada. közel három. száz ezeren. tsak (MN 48)
amurates látván hogy az egész hada el fáradot volna. és azon (MN 55)
basa meg tudván hogy menyi hada volna. bizonyos személyeket külde hozája (MN 73)
tsak kevés idö alat, anyi hada lett, hogy nem tsak oltalmazhatá (MN 75)
meg hallák hogy a vezér hada feléjek közelgetne. akor észre vevék (MN 76)
rébelliseknek gratiát adván, a maga hada közi bé vevé öket, meg (MN 78)
maga vágta volna le. és ahada, egészen el veszet volna és (MN 103)
hartz meg lészen, az Absolon hada, noha több számu volt is (IK/A 42)
Mit Jelente Josué. és a hada kik az amaléciták ellen hartzolának (C/A 96)
jelente josué. és az ö hada. kik az ámáléciták ellen hartzolának (C/B 986)
emberböl állot is az ö hada, ugyan ez a király is (ISZ 257)
Az elsö idökben, az izraéliták hada, gyalogságbol állott, valamint a görögöknél (ISZ 257)
saulnak három ezer fent álló hada vala. dávidnak ahada, tizenkét seregre (ISZ 259)
fent álló hada vala. dávidnak ahada, tizenkét seregre vala osztva, mindenik (ISZ 259)
de még is az ö hada tizen egy száz hatvan ezer (ISZ 259)
veré vindexet. és a maga hada ötet Császárnak kiáltá. de ö (SUT 830)
Ananus halála után, néki különös hada volt, akivel mindenüt fosztot prédált (SUT 835)
el hitetni, hogy a simon hada sokal feleseb mint sem ök (SUT 836)
Azonban pedig a vespasiánus hada, szabadoson beszélnek vala magok közöt (SUT 838)
kiálták. elsö julÿ, a maga hada pedig harmadik julÿ ötet Császárjának (SUT 839)
Éléázár látván hogy keveseb számu hada volna, nem mére Jánosra ütni (SUT 842)
eröseb volt. Jánosnak ha feleseb hada valais, de nem örömest akara (SUT 842)
Titus hogy a hada könyen mehesen az Antonia tornyában (SUT 873)
hadai – 2
mind azon által. sok jó hadai valának, amelynek számok öszveségel tizen (ISZ 190)
simonak. Jánosnak., és Eléazárnak mitsoda hadai valának avárosba. A nép pedig (SUT 846)
hadain – 1
Agrippa néki adá az egész hadain valo Generáliságot, De silás viszá (SUT 610)
hadait – 4
és el küldvén az ö hadait, el veszté azokot agyilkosokot, és (É 804)
hogy Judeán keresztül akará vinni ahadait hogy egyenesen petrának mehesen, ahol (SUT 544)
azért atemplom mellé viteté minden hadait, az sidok azon ugy meg (SUT 634)
valo királyok adának nékie. a hadait pedig igen szoros rendbe tartá (SUT 806)
hadaival – 4
mene ki innét. az egész hadaival., de micsoda. had,? nem is (TL 243)
engedelmeskedni. Ez igy léven. minden hadaival ptolémaidaban jöve. judeának a széllyire (SUT 577)
a királyi udvarházbol. a maga hadaival., olyan szándékal hogy az eröséget (SUT 783)
onnét el küldé aleg jóbb hadaival. hogy Jérusálemet meg vegye. és (SUT 844)
hadak – 16
az oda gyült sok féle hadak. azt mondgyák. hogy ót. már (TL 194)
és hogy a nem a hadak sokaságán áll,, se az idegenek (É 29)
lévök, a nép. és a hadak. igen. ohajtották, reménlvén. hogy a (MN 59)
ki minden felé parancsolatokat. a hadak szaporitására. és esze gyülésekre. és (MN 75)
napot, és a másodikát. a hadak készületiben tölték. mint hogy pedig (MN 102)
olyan parancsolatokat ada ki a hadak gyüjtésére. hogy tsak hamar ellene (MN 205)
magokot el hiresitették. mint a hadak Istenének vitéz szolgai, az Istenségnek (VKT 913)
a hartzolok mellé. és magát. ahadak Istenének nevezi; ez igy lévén (VKT 913)
ök ahadak Istenének angyali, mondgya Malakias proféta (C/A 876)
ökk erre rendeltettek, ök a hadak Istenének angyali, mondgya malakiás proféta (C/B 1557)
keresztény vitézek, kik a romai hadak közöt valának, fegyvereket tsak eppen (KSZ 390)
kezdének erösen ellene fel támadni, ahadak közöt, már nem vala rend (KSZ 452)
fel fegyveresitet rabokot arégi tanult hadak eleiben tenni, mint a kik (SUT 605)
üdvezitötöl, hogy a midön Jérusalemet ahadak körül veszik ahegyekre szaladgyanak, A (SUT 796)
a Gubernátorok. és anap nyugoti hadak meléje állának, ki vévén Clodius (SUT 830)
uttyában. Elöl jároba az idegen hadak mentenek, ezeket követé egy sereg (SUT 844)
hadakal – 3
holnap mulva. avezér meg indul ahadakal, az Isten. a ki minden (TL 212)
vologes Adiabena mellé érkezék, sok hadakal, Izát látván hogy ellene nem (SUT 599)
ötet, ellene mene a Romai hadakal, és a Jérusálemi sidokal., meg (SUT 673)
hadakban – 5
neveket olvasni a’ kik a’ hadakban vannak, azt ohajtanám, hogy az (ML 318)
vagy aveszekedés miat, vagy a hadakban, vagy a vizben, vagy egyeb (IK/A 70)
az iffiunak hadakozásra vagyon hajlandosága, hadakban kell tenni. és igen jó (IJE 102)
idejektöl fogvást, romában. minden városinak ahadakban kelletett menni, és ótt szolgálni (ISZ 256)
ország szolgálattyában jártanak. szent pacomus, ahadakban lévén, még igen iffiu korában (KSZ 374)
hadakkal – 1
fegyveresen valamint egy hercules a hadakkal meg indula innét sophia felé (TL 24)
hadaknak – 7
franczia. és a német keresztes hadaknak is. mind ezeknek a görög (TL 147)
hekmány. a ki az egész hadaknak parancsol., egy gazdag görög szöcsnek (TL 243)
végire mene. hogy hol volna ahadaknak feje, hogy közölhese véle parantsolattyát (SUT 573)
meg tudá tölle, hogy a hadaknak fejek flaccusal vatsorálna egy Ibephán (SUT 573)
venné felit maga mellé a hadaknak. kik az Eufrátest örzik, hogy (SUT 577)
ollyan Gubernatoroktol, a kik sok hadaknak parantsoltanak, valamint a syriai Gubernátorok (SUT 583)
nézve esze gyüjteté az idegen hadaknak fejeit, és még a légioknak (SUT 869)
hadakot – 10
és ethiopiát, és mindenüt sok hadakot gyüjte. az álepi basa meg (MN 73)
maradot volna. a nyert eröségekben hadakot tett, és azokban jó gubernatorokot (MN 103)
légiot hivata. Syriába, és több hadakot is gyüjte esze. mind ezeket (SUT 577)
abban nem kételkedhetének., látván azokot ahadakot, a kiknek a Gubernátor maga (SUT 577)
arol, hanem küld viszá a hadakot a magok quártélyokba, és vid (SUT 587)
és helyetek, syriábol. hozason más hadakot. de ez a parantsolat nem (SUT 618)
tanátsos, mivel a Gubernator sok hadakot vit volt avárosban (SUT 621)
lenne rosz ki menetele,. regularis hadakot külde (SUT 662)
Romai eröt. és az Auxiliáris hadakot. a melyeket a körül valo (SUT 806)
csézáreában érkezék, ahol még uj hadakot vára magához (SUT 844)
hadaktol – 1
a sok féle nemzetekböl álló hadaktol, kik az országban alá s (ISZ 276)
hadal – 8
let meg., Marsallus Daun nagy hadal prága segittségire. ment. a király (TL 295)
abékeséget. és sok számu magyar hadal a Császár ellen mene. sok (TL 295)
és azt meg raká jó hadal. és minden féle élésel (MN 47)
levaga amaga háza népéböl állo hadal. és más segittségel együt, tsak (ISZ 175)
Gubernátora ellenek mene. a samaritánus hadal, meg ölé egy részit ezeknek (SUT 662)
lovasnál., Cestius ezel ahadal. ptolémaidába mene, és onnet a (SUT 792)
Berythböl Antiokiában mene, és Muciánust hadal olosz országba küldé vitellius ellen (SUT 841)
azt tanátsolák, hogy az egész hadal kellene ostromnak menni. Mások akik (SUT 860)
hadam – 1
vagy is. de az én hadam örömel fog néked engedelmeskedni. ha (MN 102)
hadamnak – 1
állot. hogy te légy feje hadamnak. az én népem annyira meg (MN 102)
hadán – 1
vit végbe. mível. a maga hadán kivül. negyven ezer ember vala (SUT 836)
hadának – 13
szerencsetlen valo hadakozását. kéncsinek, és hadának fogyatékját, el tökéllé magaban, franczia (TL 86)
hadakozása, viszá tére Constancinapolyban, a hadának negyed részével, és igen nagy (TL 180)
voltak prága mellet mivel akirályné hadának nagy hartza volt. a prusiai (TL 294)
ember vala, a syriai király hadának generálisa. de poklos volt, és (É 315)
észre vévén szándékjokot. mondá a hadának hogy az ellenség már is (MN 76)
akara arra idöt adni a hadának. hogy a szive meg lankadgyék (MN 76)
és joáb után, a salamon hadának fö tiszttye lön, hadi embereknek (ISZ 256)
ellen akara menni, azt parantsolá ahadának, hogy kössék fel pallosokot. tsak (ISZ 257)
hogy oziás király. az egész hadának adhata illyen fegyvert. ám bár (ISZ 257)
népel volna dolga, meg parantsolá ahadának, hogy a midön a sidok (SUT 810)
akarván igazán tudni a simon hadának szamát, erre valo nézve olur (SUT 836)
véghez menének. Azután Titus a hadának egy részivel két száz lépésnire (SUT 850)
hogy erövel kellene vélek bánni, ahadának egy részivel a Templomot ostromoltatá (SUT 875)
hadat – 43
gyütvén anagy urakot. és a hadat. ölöttök fel megyen a fia (TL 89)
egyszersem áldotta meg a keresztes hadat; és ha más fél száz (TL 147)
felejtvén. az apjok veszedelmeket,. amidön hadat gyüjtöttek. csak elég találkozot a (TL 147)
oly könnyen, se oly hamar hadat nem küldhetne. a mint kivántatot (TL 188)
foly., és hogy, mindenüt, mindenek hadat gyüjtenek, ha ki ki meg (TL 253)
nem kezdetenek, a Fejdelmek mindenüt hadat készitnek, a prussiai király negyven (TL 255)
Grof Nadasdi komendirozta, a prusiai hadat bevern hertzeg., ha egészen le (TL 297)
meg a jamaik szigetében levö hadat, a kik még oltalmazák vala (MN 21)
vágatta volna mind a persiai hadat kik ellene akaranak állani a (MN 48)
indula nagy summa pénzel, hogy hadat gyüjtene. és arabiában érkezék, de (MN 73)
magais által mene, ót a hadat ki rendelvén. nyolczvan ezer embert (MN 75)
A vezér meg inditván a hadat. meg parancsolá hogy leg elsö (MN 76)
volna meg várni a persiai hadat erre valo nézve. más feléis (MN 76)
volna ezeket, meg haraguvék, és hadat külde ellenek. hogy meg ölnék (KJÉ 725)
hogy el hagyná jerusálem városát, hadat gyüjte hogy el venné az (IK/A 42)
Judás Makabeus után; ki vezérelé ahadat, és ki igazgatá anépet (C/A 135)
makabéus után. ki vezérele a hadat, és ki igazgatá a népet (C/B 1017)
nem is mondgyák vala. hogy hadat kell gyüjteni, hanem választani, {…} mert (ISZ 256)
hely tészi fel, aki rendelt hadat,. hanem azt láttyuk, mitsoda formában (ISZ 258)
esze gyüjtötte, és bizonyos számu hadat tartot mindenkor (ISZ 258)
kelleték hadakozni, várakot erösitteni, és hadat gyüjteni, de minden idöben, nagy (KSZ 480)
a melyben ditséré szorgalmatoságát, hogy hadat gyüjtöt parantsolattyának végben vitelére,: Hogy (SUT 587)
ennek tartományát kezdé pusztitani, Mitridates hadat gyüjte. és a sidok ellen (SUT 595)
fel inditván ötet, meg más hadat gyüjte, Anileus ellene mene, véle (SUT 596)
akara avarosban menni. a Romai hadat onnét ki üzni, és fel (SUT 673)
kérvén hogy küldene hozájok. valamely hadat, a mely a pártosokot félelembe (SUT 791)
kivül a szomszédságban lévö királyok hadat adának melléje. az Ántiokiai király (SUT 791)
a ki Czezáreában volt, Cestius hadat külde joppéhoz, aki meg vévén (SUT 792)
a melyet áfek tornyának nevezték, hadat külde ellenek, de a sidok (SUT 792)
hogy meg tántoritták a Romai hadat., és meg is (SUT 792)
meg tudván hogy a Romai hadat meg verték volna. el végezék (SUT 797)
jóbb hadakozo nemzettségel. Ezt a hadat a városok tartották, avárosok lakosinak (SUT 799)
azal vádolván Josefet, hogy sok hadat gyüjtöt esze, olyan szándékal. hogy (SUT 802)
pénzt küldének Jánosnak. hogy gyüjtsön hadat. és hadakozék Josef ellen., akinek (SUT 802)
a kik kezében estenek. Ananus hadat külde abban a tartományba, a (SUT 805)
nem felele kérésekre. azután holmi hadat külde Joppé ellen, a melyet (SUT 815)
a veszedelmet, és a Romai hadat készen öket el lepni, sok (SUT 821)
körül valo helyeket., és azokba hadat tegyen, A husvét innepében, amely (SUT 833)
Titus.a hadat, a mely scoposba vala Jérusálemhez (SUT 849)
nyugotra fordultanak, és a több hadat a Hippika tornyának által ellenibe (SUT 850)
házakra szaladot vala hogy láthasa ahadat. A pártosok magok is azon (SUT 855)
a napon, és amásikán a hadat nyugosztallyák, hogy tizen egyedik közönségesen (SUT 878)
béli tisztartonak, a ki holmi hadat külde jonathás után. tsak hamar (SUT 897)
hadát – 30
mint hogy siet, azért a hadát továb nem nyugosztallya. és ma (TL 227)
prusiai királyal. végtire a királyné hadát prága felé nyomák, és oda (TL 294)
napján. breslo mellet, A királyné hadát ugy tettzik hogy Grof Nadasdi (TL 297)
volt lissánál, syleziában, a királyné hadát károly fejdelem. és Marsalus Daun (TL 298)
prussiai király maga komendirozta amaga hadát, a hartz nagy volt mind (TL 298)
le vágta volt az ö hadát (É 29)
által költöztetvén atengeren az europai hadát. nagy siettségel indula persia felé (MN 48)
tsináltata. a melyen ostromra küldé ahadát. a persak négy vagy ött (MN 48)
A hadát egy kevesé meg nyugosztalván. rézan (MN 49)
békeség meg volt., azért a hadát el bocsátá, és ibrahim vezért (MN 57)
ki hogy esze gyüjtenék a hadát, és Syrianak a széllyin táborban (MN 74)
utánna solimán számba vette volna hadát. a mely harmintz ezer emberböl (MN 74)
Soliman amúrátes pedig. az egész hadát mind ki állittá, rendbe vevé (MN 74)
musztafa basa. az orcan oglu hadát helyéböl ki mozditván. köziben elegyedék (MN 76)
bátor és vitéz léven. sok hadát esze gyüjté; az ellenség eleiben (MN 213)
erre valo nézve. kezde készülni. hadát meg szaporittá. és el nem (MN 216)
öket el fogyasztani. de azö hadát mindenüt meg verék. és az (MN 216)
pedig meg hartzolván, a herodés hadát egészen le vágák, sokan a (SUT 542)
vitellíus rea álla kérésekre, a hadát scythopolis felé küldé. hogy ót (SUT 544)
a mely város Agrippáé volt. ahadát pedig ptolemaidában hagyá, ot lévén (SUT 580)
onnét meg álittá a florus hadát. köveket hajigalván reája. florus kénszeriteték (SUT 783)
lovast, Cestius Bethoronba vivé a hadát. Giorás, a simon fia. egy (SUT 793)
ugy mint 30 octobris. a hadát egészen ki rendelé,. és Jérusálemhez (SUT 793)
onnét csezáréába mene. és a hadát avárosokra oszta. hogy a sok (SUT 815)
hadával. meg veré a Cecina hadát, a kit vitellius eleiben küldötte (SUT 841)
szers mind ostromlák, akor a hadát két részre oszttya vala hogy (SUT 843)
akará nékik mutatni az egész hadát hogy a meg ijesze öket (SUT 855)
avárosbol jól láthattak,, az egész hadát ki rendelé valamint a hartzra (SUT 855)
békeségen. két részre osztá a hadát. hogy két helyt ostromolnák avárost (SUT 855)
Az után esze gyüjté minden hadát és Mákeronta alá mene, amely (SUT 893)
hadával – 21
arabságtol, a muszka czár, egész hadával. az alat érkezik a sveciai (TL 14)
meg vette philisburgot, eugénius minden hadával ót volt. hogy nagyob bizonyságot (TL 196)
állani a parton, az egész hadával altal mene. és sohult meg (MN 48)
oda érkezvén. avárost körül vévé hadával. a városbol ki ütven reája (MN 49)
hadával, ö kész volna végit vetni (MN 55)
akadály nélkül. az álepi basának hadával meg egyezék, akoron. orcan oglu (MN 74)
várni. hogy a persiai király hadával meg egyezenek. a ki is (MN 76)
király london városábol meg indula ahadával együt és angliának az észak (MN 205)
gondolya. hogy ha a maga hadával. meg gyözhetié a másikát a (KJÉ 699)
akirályokot el hadnák. Abia a hadával. oda ment, Izátot pedíg sokan (SUT 599)
onnét el indula az egész hadával. nagy tsendeségel, hanem avárosba négy (SUT 795)
találá Ágrippa királyt. a maga hadával, onnét együt meg indulván. ptolémaidában (SUT 806)
is alája mene az egész hadával, és az után valo nap (SUT 808)
ót marada husz napig a hadával. meg tudván pediglen hogy Agrippa (SUT 816)
háboruságot kereste. vespásiánus az egész hadával avaroshoz közelitvén, egy tisztet külde (SUT 816)
vespasiánus alája mene az egész hadával: és meg szállá. Ágrippa a (SUT 818)
a felsö vár ellen mene ahadával. a felsö vár pedig igen (SUT 819)
ellene mene tehát az egész hadával. az Idumeusok. eleiben menének, és (SUT 835)
olosz ország felé indula a hadával. meg veré a Cecina hadát (SUT 841)
akará el rontani a maga hadával, a melyeken a kos már (SUT 859)
Antonia tornyában hogy nyugodnék a hadával. mivel más nap közönségesen valo (SUT 878)
hadba – 1
tartották, avárosok lakosinak fele a hadba volt, a más fele pedig (SUT 799)
hadban – 11
többire azok a kik a hadban mennek, oda tsak az emberi (VKT 912)
az olyanok. akik okoságal mennek ahadban., eszesen meg tarttyák életeket, nem (VKT 914)
személy valogatás nélkül, minden izraélitának ahadban kelletet is menni. mind azon (ISZ 192)
korában pedig, ki ki tartozot hadban menni, és készen lenni leg (ISZ 256)
kivül, sokan vannak, akik nálunk hadban nem mennek, ugy mint avárosiak (ISZ 256)
vala kezében, hogy ha tsak hadban nem mentenek, egyébkor fegyvert nem (ISZ 257)
szolgáltatna nékik, hanem aki a hadban vinné öket, és hadakoznék érettek (ISZ 258)
söt még magok is tartoztanak ahadban el menni vélek. a nemzetek (KSZ 461)
szoktatni, hogy fel szenteltetések után hadban ne menyenek, és avadászatot el (KSZ 462)
közöt, mahomet szerencsés lévén a hadban, aprédát egy aránt osztotta, akeresztények (KSZ 463)
valának, életeket aveszedelemben. és a hadban töltötték (SUT 807)
haddal – 2
álgyus hajokot, és két frégátakot haddal és élésel meg rakván, azokal (MN 24)
függeni, magokot meg erösitték jó haddal, eröségekkel, más nemzetekel valo szövettségekel (ISZ 275)
hadgyok – 1
gyüjteni, hanem választani, {…} mert elegendö hadgyok vala. az izraélitaknál nem vala (ISZ 256)
hadnak – 14
egész mulattságom volt, a pentelésia hadnak hallotta kéd hirit. itt egy (TL 27)
betegség. az éhség felit is ahadnak le kaszálta, és ót nem (TL 147)
fele érkezvén az el indult hadnak a szent földre, annak felét (TL 147)
hogy kevés haszna volna akeresztes hadnak, a had gyüjtést el hagyák (TL 148)
micsoda. had,? nem is mondhatni hadnak. hanem csak szöllö pásztoroknak., egy (TL 243)
a nem áll, se a hadnak sokaságán., se az idegenek segittségin (É 490)
a persiai hadnak is meg kellene véle egyezni (MN 75)
hüségesen fogják szolgálni. ennek a hadnak pedig. a maga fiát küprüli (MN 75)
hanem a midön a Romai hadnak le kelleték Bethoronba menni a (SUT 795)
magára, a midön a syriai hadnak Generálisává téteték. és a sidok (SUT 797)
küldének. hogy a mellette lévö hadnak ne parantsollyon, és négy Jérusálemi (SUT 802)
Ákájában a midön a syriai hadnak fö Generálisává téteték. és a (SUT 806)
és meg fizetete az egész hadnak, és élést osztogattata nékik, az (SUT 855)
és meg tilta az egész hadnak élete el vesztése alat. többé (SUT 869)
hadnál – 2
fel teszik. hogy a keresztes hadnál. el fajultab had nem lehetet (TL 147)
had, hamisab volt amás féle hadnál, {…} és hogy minden féle vétek (KSZ 478)
hadra – 2
hogy nem lesz szüksége asok hadra. amint is nem sok had (TL 24)
hadakozásra, és az én ujaimot ahadra (VKT 914)
hadtol – 1
földnek itéletet tenni, mivel akeresztes hadtol fogvást. a szüntelen valo hadakozásban (ISZ 189)
hadunk – 1
örömét a táboron, a mi hadunk máris kezd oszlani. és talám (TL 230)
hád
hád – 2
jelencse meg, hogy az egész hád nem tudgya mire vélni cselekedetét (TL 111)
felöl reája ütének, a Romai hád senem hartzolhata, se magat nem (SUT 795)
hadd
hadd – 2
hogy öket el veszese. aromai hadd, a ki ellenek mene az (É 805)
magát oltalmazni., a mely kevés hadd volt véle, azt rendben veszi (IK/A 42)