bárány – 196
barány
barány – 1

törölyem. noha macula nélkül valo barány valék. és ámbár semmiképen vétkes (KKU 265)

barányrol – 1

meg az izraélitákot, a husvéti barányrol. és a veres tengeren valo (C/B 930)

barányt – 6

a farkas meg ette volna abarányt, azt el mondhatni, hogy a (TL 159)

igen szépen spékelni a husvéti barányt. mely az apostolok (TL 193)

tizedik napján ki ki egy barányt vegyen az ö tseléde, és (É 460)

meg tisztullyon. és ót egy barányt kelletet adni az áldozatra, és (KJÉ 614)

neven. válagatás nélkül nevezték,. mind abarányt. a melyet meg ettek, mind (KJÉ 736)

nap ajánlya Istennek ezt a barányt (C/B 1463)

bárány
bárány – 38

vagyon. nem régen érkezet, csiki bárány, azt gondolta szegény hogy itt (TL 249)

kit jelent vala az a bárány. akit áldozatul ajánlottak (É 246)

és én mint a szelid bárány, mely a meg ölésre vitetik (É 447)

volt kezek közöt. valamint egy bárány., aki nem tudgya hogy áldozatra (É 448)

akristust jelenté, aki valamint egy bárány. meg engedé magát fogatni; és (É 448)

és meg némul mint a bárány, az ötet nyirö elött, és (É 450)

és néma volt mint a bárány. az ötet nyirök elöt., eszerént (É 452)

szerént. mellyek elégségesek lehetnek a bárány meg ételére; a bárány pedig (É 460)

a bárány meg ételére; a bárány pedig makula nélkül., him, esztendös (É 460)

{…} Mit jelente a bárány vére., mely meg szabaditá az (É 461)

{…} A bárány vére jelenté akristus vérit, ki (É 461)

akristus vérit, ki avaloságos husvéti bárány, aki meg szabadit minket az (É 461)

küszöbjök meg lévén kenve a bárány verivel. meg szabadittá ahaláltol az (É 461)

akará Isten. hogy a husvéti bárány makula nélkül valo légyen. az (É 461)

{…} Mert az a bárány jelenté akristust, a makula, és (É 461)

vérin, aki makula nélkül valo bárány (É 469)

vitetet a halálra, és mint abárány az ötet nyirö elöt szó (É 521)

mert ezt az áldozatot ahusvéti bárány áldozattyának akará helyében rendelni, amely (É 619)

lako hellyek, a kiknek a bárány lészen férjek (É 838)

láta, a thronus. elött, és abárány elött. a kik mind fejérben (KKU 446)

nem fognak szenvedni, mivel a bárány aki a széknek közepiben vagyon (KKU 447)

nem adhatot, szabad volt a bárány helyet egy galambot. vagy egy (KJÉ 614)

szabaditani az embereket, azért is abárány vére, mely meg szabaditá az (KJÉ 737)

a melyet tsak jegyezet ahusvéti bárány, akenyeret vévé, meg áldá hálakot (KJÉ 739)

képe. a makula nélkül valo bárány szenvedésinek. és türésinek. és mint (VKT 887)

volt szabad vélek enni. a bárány tsonttyait nem volt szabad meg (C/A 90)

{…} Mit Jelente a husvéti bárány (C/A 92)

ahalálra. és meg némul mint abárány az ötet nyirö elött, és (C/A 174)

törék, ezt jelentette a husveti bárány. a kinek tsontyait nem volt (C/A 183)

a szent Eucharistiát a husvéti bárány étele után rendelé. és olyan (C/A 529)

négy vének le borulván a bárány elött mondák. Meg ölettél, és (C/A 753)

volt szabad vélek enni, a bárány csontyait nem volt szabad meg (C/B 981)

{…} mit jelente. a husvéti bárány (C/B 982)

akristus országának, mennyeknek országának. és abárány menyegzöjének, alakadalom vendégséginek agyönyöruség patakának (C/B 1126)

a szent Eucharistiát, a husvéti bárány étele után rendelé; és ollyan (C/B 1300)

szerént, mint egy fel áldoztatot bárány állani. {…} a négy lelkes állatok (C/B 1463)

négy vének le borulván a bárány elött, mondák, meg ölettél, és (C/B 1463)

júh vítetett ahalálra, és mint abárány fel nem nyitotta száját. az (SUT 523)

báránya – 3

nagy tsötörtökön 1751. az Isten báránya vérinek érdemiért az Anyaszent egy (KG 561)

báránya. atanitványi ezeket halván. akristust kezdék (KJÉ 622)

jelen valának. Imé az Istennek báránya, evészi el a világnak büneit (C/A 164)

bárányának – 2

az irás ötet az Isten bárányának nevezi. magára vévén a világ (C/A 82)

ötet az irás. az Isten bárányának, magára vévén a világ büneit (C/B 975)

báránybol – 3

tsak azért ett volna ahusvéti báránybol., akit az irás az ur (KJÉ 737)

1. A ki ahusvéti báránybol. akart enni, annak születet sidonak (C/A 92)

1. aki ahusvéti báránybol akart enni, annak születet sidonak (C/B 983)

bárányhoz – 4

törvény béli tisztaságban valának., egy bárányhoz némelykor husz személy volt, de (SUT 778)

ezer, hat százat találának, egy bárányhoz tsak tiz embert számlálván., a (SUT 778)

szüntelen ölték az áldozatokot. egy bárányhoz tiz személy kivántaték. de nemely (SUT 890)

száz bárányt öltenek meg, minden bárányhoz tsak tiz személyt számlálván, két (SUT 890)

bárányimot – 4

mondá néki: örized az én bárányimot, másodszor is kerdé tölle, simon (KJÉ 768)

mondá néki, örized az én bárányimot, harmadik szor is hasonlo kérdést (KJÉ 769)

a pásztorok, Legeltesd az én bárányimot. legeltesd az én juhaimot (C/A 250)

és apásztorok. legeltesd az én bárányimot. legeltesd az én juhaimot (C/B 1092)

báránynak – 21

ahaláltol anépinek elsö szülötteit, ahusvéti báránynak vérivel, amelyel meg volt a (É 246)

sem mint elég volna a báránynak meg ételére, vegye szomszédgyát melléje (É 460)

lelkünket a makula nélkül valo báránynak testével, igyuk, az érettünk ki (É 750)

után. meg mosták ruhájokot a báránynak vériben. azért is szüntelen az (KKU 446)

Boldogok azok. kik ruhájokot a báránynak. vériben meg mosák. hogy részek (KG 505)

aranyon. vagy ezüstön, hanem atiszta báránynak. drágalátos vérin. tudni illik. az (KJÉ 581)

ment. látván kapujokot meg kenve abáránynak. vérivel, azért azt parantsolá. hogy (KJÉ 736)

mindnyájan asztalnál léven. a husvéti báránynak vatsorája után. akristus meg mosván (KJÉ 739)

szent János, a meg öletet báránynak formája alat. az Isten széke (KJÉ 773)

sütné, és meg enné, a báránynak vérivel meg kenné a kapuját (C/A 89)

hogy azt a bárányt husvéti báránynak neveznék, és az innepet paschának (C/A 90)

meg ne törjék. a husvéti báránynak tsonttyait (C/A 92)

{…} Mit jelente a husvéti báránynak étele (C/A 92)

a sidokot meg menté a báránynak vére ahaláltol (C/A 92)

János látásiban akristust. meg öletet báránynak. mert ö ugy mondván meg (C/A 741)

sütné. és meg enné. a báránynak vérível meg kenné a kapuját (C/B 980)

hogy azt a bárányt, husveti báránynak neveznék. és az innepet paschalisnak (C/B 981)

meg ne törjék az husvéti báránynak csonttyait (C/B 983)

{…} mit jelente a husvéti báránynak étele (C/B 983)

a sidokot meg mente a báránynak vére ahaláltol (C/B 983)

látásiban, a kristust: meg ölettetet báránynak. {…} mert ö arégi áldozatokban ugy (C/B 1455)

báránnya – 7

ahalgatoinak. ihon ez. az Isten báránnya. ehordoza és vészi el a (KJÉ 621)

a ki is az Istennek báránnya, a kinek halála meg ment (C/A 92)

a ki is az Istennek báránnya. a kinek halála, meg ment (C/B 982)

jelen valának. Imé az Istennek báránnya (C/B 1039)

mellyet tett akristus az Istennek báránnya, az anyaszent egy házal., ugyan (C/B 1127)

egy szülöttye, Uram Isten, Istennek báránnya, atyanak fia, ki el vészed (C/B 1496)

szor mondották egymás után. Istennek báránnya. irgalmaz nékünk, de az anyaszent (C/B 1537)

bárányok – 1

mint ö akarja, valamint olyan bárányok, a kiket meg ölnek. az (É 448)

bárányoká – 2

közül meg szelidittének. és valoságos bárányoká változtaták (É 653)

sokakot meg szelidittének, és valoságos bárányoká tevék (É 864)

bárányokal – 1

csinált nyoszolyában alusztok. kik valogatot bárányokal laktok, kik az bort nagy (IK/B 551)

bárányokbol – 1

és tulkokbol. és ezer kövér bárányokbol valo éppen égö áldozatban. ugy (É 421)

bárányokhoz – 2

üldözék. az Evangyéliumnak predikátorit, a bárányokhoz hasonlittá öket. mert ök kegyeséget (É 653)

mint sem akik ahoz hajlának, abárányokhoz hasonlittá öket, mert tsak akegyeségel (É 864)

bárányokot – 8

én el küldelek titeket, mint abárányokot, a farkasok közé. ne hordozzatok (É 652)

ugy küldi öket, mint a bárányokot a farkasok közé. mert sokal (É 653)

én el küldelek titeket, mint abárányokot a farkasok közé, ne hordozzatok (É 863)

hogy ugy küldi öket, mint bárányokot, a farkasok köziben, mivel sokal (É 864)

és az estvéli áldozatra valo bárányokot tartották, meg másut, ahol atemplomhoz (ISZ 230)

ágámemnon király, maga ölé meg abárányokot., hogy azoknak vérek bélyegül lenne (ISZ 232)

hogy azt véghez vihesék, a bárányokot olvasák meg, akiket a templomba (SUT 778)

keveseb tiznél, meg olvasák tehát abárányokot. és két száz, ötven öt (SUT 778)

bárányrol – 4

vertenek, a másika, szolván ahusvéti bárányrol, aki jelenté akristust. mondgya, semmi (KJÉ 761)

szabaditá meg azIzraélitákot, a husvéti bárányrol. és a veres tengeren valo (C/A 12)

meg az Izraélitákot. a husvéti bárányrol. és averes tengeren valo által (C/A 88)

meg az izraelitákot. a húsvéti bárányrol. és az veres tengeren valo (C/B 979)

bárányt – 52

is nevetik azt. hogy nálunk bárányt szentelnek atemplomban; a kenyér szentelés (TL 148)

ötven öt ezer. hat száz bárányt öltenek meg. azoknak meg ételére (TL 294)

hogy az Istennek ajánlyák atiszta bárányt, és a többitöl pedig, tiszta (É 245)

pénzen meg válttsák, és egy bárányt is adgyanak, hogy ha szegények (É 246)

meg elégedék, hogy helyetek egy bárányt, vagy két galambot áldoznának fel (É 246)

és fogyatkozás nélkül valo valoságos bárányt, aki mi érettünk. fel áldoztaték (É 461)

meg ölték volna a husvéti bárányt és áldozatul ajánlották volna. azt (É 461)

parantsolák a sidoknak hogy a bárányt kovásztalan kenyérel egyék (É 461)

hogy aki azt a szenttséges bárányt akarja enni, aki mi érettünk (É 461)

amelyel kelleték enni a husvéti bárányt (É 461)

kelleték a sidoknak a husvéti bárányt ugy enni mint utozoknak., a (É 462)

a komuniohoz. hogy avaloságos husvéti bárányt vehessék, eföldön ugy kel élni (É 462)

kelleték sietve enni azt a bárányt (É 462)

tészen, hogy pedig a husvéti bárányt méltán lehesen enni, a vétekböl (É 462)

illyenekel is akarja enni ahusvéti bárányt (É 620)

ellen., és egy mérges oroszlánybol. bárányt tsinála, és az Anyaszent egyház (É 628)

apocalypsis mondgya követik mindenüt a bárányt. a keresztre fel feszitesenek.? az (KKU 258)

engemet követni kell, mert aki abárányt követni akarja, szükséges annak a (KKU 316)

büniért. hogy ha pediglen egy bárányt nem adhatot, szabad volt a (KJÉ 614)

him, és makula nélkül valo bárányt vett, akit, ugyan azon holnapnak (KJÉ 736)

éttzaka pedig a meg sütöt bárányt meg ették. sietve, kovásztalan kenyérel (KJÉ 736)

azt parantsolá. hogy azt a bárányt nevezék pascának, azaz, által menetelnek (KJÉ 736)

meg ölvén, és meg évén abárányt, annak emlékezetire. hogy mimodon szabadultak (KJÉ 736)

ágyaitokon, kik meg eszitek a bárányt. a nyájbol. és a borjut (IK/A 204)

hogy minden tselédes gazda egy bárányt ölne meg, aztot meg sütné (C/A 89)

holnapnak atizen negyedik napján estve bárányt öllyenek aztot sütve egyék meg (C/A 89)

hasonlo napon. hasonlo Ceremoniával. ennének bárányt, annak a tsudának emlékezetére. a (C/A 90)

szabadulásoknak emlékezetére., hogy azt a bárányt husvéti báránynak neveznék, és az (C/A 90)

Ceremoniával ennék meg a husvéti bárányt (C/A 90)

az elsö husvétnak emlékezetire, husvéti bárányt egyenek (C/A 90)

a melyekel. kelleték enni ahusvéti bárányt (C/A 92)

atanitványok közül, hogy a husveti bárányt el készitenék. valamely háznál. amelyet (C/A 170)

elött. vélek együt ehessék husvéti bárányt, a vatsora után meg mosá (C/A 171)

az Istennek áldozék egy esztendös bárányt. egy galambot. vagy egy gerlitzét (C/A 437)

is sok helyeken husvét napján. bárányt szentelnek meg mise után, ezekre (C/A 840)

hogy minden cselédes gazda egy bárányt ölne meg. aztot meg sütné (C/B 980)

holnapnak tizen negyedik napján, estve, bárányt öllyenek. aztot sütve egyék meg (C/B 980)

hasonlo napon. hasonlo Ceremoniával, ennének bárányt. annak a csudának emlékezetére. a (C/B 981)

szabadulásoknak emlekezetire, hogy azt a bárányt, husveti báránynak neveznék. és az (C/B 981)

Ceremoniakal ennek meg a husvéti bárányt (C/B 981)

az elsö husvétnak emlekezetire., husvéti bárányt egyenek (C/B 981)

cérémoniák. amelyekel kelleték enni ahusvéti bárányt (C/B 983)

atanitványok közül. hogy a husvéti bárányt el készitenék. valamely háznál. amellyet (C/B 1044)

elött vélek edgyüt ehessék husvéti bárányt, a vacsora után. meg mosá (C/B 1044)

az Istennek áldozék egy esztendös bárányt, egy galambot. vagy egy gerliczét (C/B 1233)

közöt, mint egy meg öletett bárányt állani, a görög forditás szerént (C/B 1463)

még mostanában is husvét napon bárányt szoktak szentelni, ezekre mondotta tehát (C/B 1529)

a moábiták. királya száz ezer bárányt. és meg annyi kost tartozot (ISZ 193)

Minden nap négy bárányt áldoztanak. reggel kettöt, estve kettöt (ISZ 231)

Az áldozat ebböl állot. egy bárányt áldoztanak, egy juhot. a vétekért (SUT 705)

tsak a sidoknak vala szabad bárányt ajánlani, és a sidök közül (SUT 778)

ötven öt ezer, hat száz bárányt öltenek meg, minden bárányhoz tsak (SUT 890)

Bárány
Bárány – 7

És láték. és imé egy Bárány áll vala a sion hegyén (É 79)

kristusrol, a ki valoságos husvéti Bárány fel áldoztatot mi érettünk, hogy (É 80)

uj törvény béli predikátorokot, a Bárány, a vének, és az állatok (É 81)

akirályi szék elött, és a Bárány szine elött. fejér hosszu ruhákba (É 887)

a Bárány menyegzöjének. alakadalom vendégséginek. agyönyörüség patakának (C/A 300)

A Bárány menyegzöjének, mert akor tellyesedik bé (C/A 300)

A Bárány menyegzöjének. mert akor tellyesedik bé (C/B 1127)

Báránya – 7

egy szülöttye. uram Isten Istennek Báránya Atyának Fia, ki el vészed (C/A 798)

Istennek Báránya ki el vészed avilág büneit (C/A 850)

Istennek Báránya ki el vészed avilág büneit (C/A 850)

Az Isten Báránya pedig a kristus a mint (C/A 850)

mondották egy más után Istennek Báránya, irgalmaz nékünk, de az Anyaszent (C/A 850)

Imé az Istennek Báránya ki el veszi a vilagnak (C/A 857)

hogy a kristus az Isten Báránya volna, a ki el veszi (SUT 551)

Bárányhoz – 1

és az érettek fel áldoztatot Bárányhoz szüntelen valo szent félelemben. nagy (É 889)

Báránynak – 5

közül; az Istennek. és a Báránynak elsö zengéi. és az ö (É 79)

mint sengéi, fel áldoztattak a Báránynak, és hogy ezek legelsö áldozatok (É 79)

Mit tészen a, hogy a Báránynak. és az ö Attyának nevek (É 80)

akirályi székben ül, és a Báránynak, és az Angyalok minnyájan akirályi (É 887)

mind fent álva vannak a Báránynak széke elött, a melyel meg (É 889)

Báránnya – 7

tett a kristus az Istennek Báránnya az Anyaszent egy házal., ugyan (C/A 300)

Istennek Báránnya ki el vészed a világ (C/A 850)

Istennek Báránnya, ki el vészed a világ (C/B 1537)

Istennek Báránnya, ki elveszed avilág büneit. irgalmaz (C/B 1537)

Istennek Báránnya ki el vészed a világ (C/B 1537)

Az Istennek Báránnya, pedig a kristus. a mint (C/B 1537)

Im hol az Istennek Báránnya ki el veszi a világnak (C/B 1542)

Bárányrol – 1

{…} Mitsoda Bárányrol emlékezik szent János (É 80)

Bárányt – 7

mert szüzek, ezek követik a Bárányt valahová mégyen. ezek árron vétettek (É 79)

akik magok akarattyokbol követik a Bárányt, az az, kik örökösön kaptsollyák (É 80)

melyen láttya szent János a Bárányt, az Anyaszent egyházat jelenti, akivel (É 80)

hogy azt a valoságos husvéti Bárányt ehessük. a ki is (É 499)

mint egy meg ölet Bárányt állani., a görög forditás szerént (C/A 753)

szerént. mint egy fel áldoztatot Bárányt allani. A négy lelkes állatok (C/A 753)

nap ajánlya Istennek ezt a Bárányt (C/A 753)