felé – 281
felé
felé – 270

ahogy holnap meg indulunk drinápoly felé. hogy ót meg lássuk azt (TL 9)

füstben megyen; és a hazánk felé valo menetelünknek sok szép vigasztalása (TL 23)

hadakkal meg indula innét sophia felé, tudgya ö azt hogy nem (TL 24)

nem is egyebért megyen sophia felé, hanem hogy közeleb legyen ahelyhez (TL 24)

urunkot. a császári fö varos felé. már itt erösen rakodunk. elég (TL 26)

mulattságot nem indit, mert tél felé meg kezd sárgulni a fának (TL 32)

magát mulatni a fekete tenger felé. de mihent meg érzette a (TL 38)

a jövö holnapnak a közepe felé innét el illantunk, azért azon (TL 50)

ellenkezö szélre találánk, a szigetek felé kételeniteténk venni utunkot. amely szigeteket (TL 52)

hogy miért megyünk a szigetek felé, azonnal. meg ijede, és kezdé (TL 53)

el indulánk jo széllel. rodosto felé. egész éttzaka jó szelünk lévén (TL 53)

bé tehát az utunkot erdély felé., már a felé nem is (TL 61)

alut ell. tegnap három ora felé dél után. már észre vettük (TL 78)

akor meg lehet együt. tavasz felé. ha náthások. vagy hurutnak. különösön (TL 80)

és azután csak titkon, roma felé veszi uttyát. a portugalliai király (TL 87)

venni. mind azon által portugallia felé veszi uttyát. a lajos kérésére (TL 87)

susihoz gyakorta megyek lengyel ország felé készül. ha itt nem marad (TL 130)

nap után susi lengyel ország felé indul, meg látomé valaha vagy (TL 137)

egy franczia hajon. franczia ország felé. leg nagyob (TL 160)

annak azokát, octobernek a vége felé, afranczia, a német császárnak. nagy (TL 188)

had, erösen takarodik olosz ország felé., a sardiniai király is készül (TL 189)

éttzaka nem hadgyák alunni, reggel felé, meg igérik neki hogy el (TL 190)

franczia, spanyol. takarodik, olosz ország felé. azt gondolná az ember, hogy (TL 191)

eugyénius pedig a rénus vize felé igyekezik, azt mondgyák. hogy, afranczia (TL 191)

meg azután. gondolám. hogy tavasz felé valami változás esik az egésségben (TL 201)

meg érteni. tizen két ora felé éttzaka, mindnyájan mellette voltunk, apap (TL 203)

is lora ülvén a szállás felé indulánk., a csauz pasa a (TL 222)

és ma meg indulunk orsova felé. oka ennek a. hogy azide (TL 227)

30 ezer emberel, temes vár felé mehet, ma pedig meg izené (TL 230)

hanem arol,. hogy véle vidin felé menyünk, az Isten meg oltalmazta (TL 230)

a vezér után menénk vidin felé. igen kevés had volt velünk (TL 230)

hogy a gyerttya már vége felé volt, mind azon által jol (TL 234)

el érkeztek, csáki ur. vidin felé fóg menni. zai urfi kotsinban (TL 236)

az apostolok. ki nap nyugot felé, ki északra. a fermányok el (TL 237)

gyermekel., noha már negyven esztendö felé jártunk; csak a sok szép (TL 238)

el a vezér postája, kocsin felé, a ki viszi a hirit (TL 244)

indulunk zai urfival együt. rodosto felé, és örömest ide (TL 248)

lengyel országban került török ország felé (TL 260)

a melynek vasát a szive felé tarttya, meg akarván azal mutatni (TL 279)

ezeket a szokot elöször dél felé éneklik. azután észak. nap kelet (TL 281)

abbol ál, hogy artzal. mekha felé fordullyon, meg mosa ortzáját. orrát (TL 281)

közöt. mint egy négy ora felé. A 4. nap nyugotkor. Az (TL 281)

nap kelet. és nap nyugot felé (TL 281)

végtire a királyné hadát prága felé nyomák, és oda bé szoriták (TL 294)

vevé akebeliböl. és az ég felé emelvén. kéré az Istent hogy (TL 295)

lehet vetni Aprilisnek a’ vége felé, de a’ sok esöt nem (ML 320)

éttzaka el mult, vagyis vége felé vagyon. és hogy a nap (É 11)

a mi örökké valo örökségünk felé, a mely a Meny ország (É 59)

a Meny ország, a mely felé kel czélozni minden reménségünknek (É 59)

gerjesztetet szivnek imádsága, az Ég felé botsáttya kivánságit, az arany leg (É 97)

szenvedésünket, és szüntelen kivánságunk tzéllya felé suhajtoztat minket, és viselteti velünk (É 132)

gondolattyokot, és reménségeket, az ég felé emelik, és akik az Évangyeliumi (É 133)

sebeségel vonatatnak rosz hajlandoságoknak tzéllya felé, és avilági jók felé, a (É 137)

tzéllya felé, és avilági jók felé, a midön pediglen az Isten (É 137)

sem azt, tsak életünk vége felé kezdeni el (É 142)

és az éjnek negyedik vigyázása felé. hozájok mene járván atengeren, és (É 175)

földi dolgoktol, és amennyei jók felé emelye, meg változtatván gondolatit. és (É 213)

hogy az ollyan fa, aviz felé botsátván gyükereit, mindenkor nedveségben vagyon (É 287)

melyen a meg igért föld felé kel sietni., tudni illik a (É 462)

tudni illik a menyei jérusálem felé (É 462)

kilentz oráig, és kilentz ora felé kiáltá Jesus nagy szoval, mondván (É 467)

minden igyekezetit a menyei haza felé igazgassa, ahol örökösön fogunk lakni (É 481)

kely fel és meny Del felé, az utra mely alá megyen (É 521)

emellyük lelki szemeinket az ég felé. hogy ót szemléllyük akristust. az (É 569)

igasságnak szeretetét, amely amenyei jók felé emellye kivánságinkot, és meg utáltassa (É 570)

szüntelen siet a menyei haza felé de ez az új manna (É 595)

fel nem emelhette, az ég felé, és azokot ki nem nyujthatta (É 677)

egy erövel viszi aföldi dolgok felé, aki inkáb éll, atest, és (É 699)

meré fel emelni az ég felé. szégyenletiben. hogy meg bántotta a (É 727)

akadály nélkül futhasunk a jók felé, melyeket nékünk meg igértél. ami (É 733)

lévö szemeit a felsö világoság felé, nints anyi java, hogy meg (É 766)

hogy. már. májusnak a közepe felé anapok. elegendö hoszak, azért nagy (MN 11)

törvénye szerént. tizen egy ora felé. az egész társaság az ebédlö (MN 13)

menni kermvel., a ki jamaik felé veszi uttyát. leheté ennél szeb (MN 23)

el indult volt spanyol ország felé. dom fernánd mindeneket elé beszélle (MN 25)

indittá montrost. a port rojál felé, aki is oda érkezvén. nagy (MN 27)

fel vonván. a jamaik szigete felé indulának (MN 31)

meg parancsolá hogy buenos aires felé tarttsanak a hajoval. azomba tudtára (MN 37)

is. és buenos áyres varosa felé indula. a kormányos a ki (MN 41)

hadát. nagy siettségel indula persia felé (MN 48)

mulva meg indittá táborát. babilonia felé. meg akarván menekedni a roxán (MN 54)

vezére bizván mindeneket, azután damascus felé indula. és nagy siettségel oda (MN 55)

és nagy sebeségel az ellensége felé kezde menni, a hohérok közöt (MN 56)

hullatásal valo bucsuzás után. Constancinápoly felé indula, a hol is a (MN 59)

elött. a ki is vége felé érezvén magát. a Záimhoz valo (MN 66)

rendbe vette volna magát. Constancinápoly felé vevé uttyát. a hol is (MN 74)

véle egyezni, és egyenesen Constancinápoly felé indulni. akoron nagy szüksége vala (MN 75)

igen nagy örizet alat Constancinápoly felé küldötték volna a nem akarván (MN 77)

a császár hüségére. azután babilonia felé indula. a kit meg szállot (MN 78)

szándékban is megyünk most áfrika felé. hogy pálmeriában érkezvén. ót a (MN 97)

a rabokot. hogy olosz ország felé vonnyák a gályát. az idö (MN 104)

öis ki mene az udvar felé hogy láthassa thamárt. mint egy (MN 155)

az Ételgiva háza kerttyének kapuja felé tarta (MN 184)

kezit adván Etelgivának a ház felé indula véle. és mondá néki (MN 185)

ki szállottak. és igyenesen london felé tartottak (MN 213)

egy darab deszkára akadván., timánt felé taszitottam., a ki. is egy (MN 224)

fel emelvén kezeit az ég felé. mint ha segittségit kérné. mondá (MN 225)

a nyilának végit a föld felé fordittá mint egy jelül a (MN 226)

kezét fel emelé az nap felé. és a másikával. a helyre (MN 227)

szeretettel. a mi lako hellyünk felé kezdék viszá térni. de egy (MN 227)

el jött volna. a hely felé menvén. egy fa alat látám (MN 228)

nekem és a lako hellyünk felé kezde vinni. egy szép helyt (MN 228)

a másikával a lako helyünk felé integete. mutatván. hogy el kellene (MN 229)

hogy ötet a lako helye felé kisérjük (MN 236)

lévén, reszketve mennek azon hely felé. de söt még azon helynek (MN 236)

le törék. és a hajo felé kezdék integetni véle. azt észre (MN 238)

vivén. meg parancsolá hogy gallia felé tartanának ahajoval., azután ismét ölelgetni (MN 238)

uttra. és meg indulék india felé (MN 239)

helytöl; a hajomot a hegyék felé forditatám. és azokrol el nem (MN 240)

egyedül el indula a kapolnácska felé,. mondván az öttseinek, hogy ebéd (KKU 252)

a mi elménket. az ég felé emeli, és azt amulando gyönyörüség (KKU 282)

azt amulando gyönyörüség a föld felé le nyomja. ezeknek egyikét. ugyan (KKU 282)

mihent pedig akirály a templom felé indula aterhével., azonnal az a (KKU 293)

ment pompéus áfrikában. és észak felé,? mi vivé mitridátest. örmény országban (KKU 301)

fel hát szemeidet az ég felé. a hová emeli az embereket (KKU 325)

sziveket, és szemeket az ég felé. valamint az én apostolom mondgya (KKU 325)

maga akarattya után az ég felé fel mégyen., fogd meg (KKU 334)

más utat keresni, az égg felé, mint a melyen oda mentem (KKU 345)

a melyek elöl vagynak. atzél felé fuss, a menyei jutalomnak el (KKU 346)

ollyanok. kik nem az üdveség felé futnak. és akik sok féle (KKU 346)

hogy fel emelvén az égg felé szemeit, láta az Istennek ditsöségét (KKU 360)

nyilat löjjön fel az ég felé (KKU 366)

kedvét. gondolattyát, az örökös hazája. felé igazgattya (KKU 395)

hajolni is kezde a veszedelem felé, a melyben belé is eset (KKU 401)

kelleték ennie, akoron az ég felé emelé szemeit, az elméje néki (KKU 410)

képen menyek a mennyei jérusálem felé, kérlek uram, tanits meg még (KKU 435)

a mely, valamely hatalmas ország felé tarttya uttyát, az ura pedig (KKU 435)

egyenesen mehessenek az üdvesség parttya felé, abban a boldog portusban. lészen (KKU 437)

közelget vala a menyei jérusálem felé, a kristus még meszire meg (KKU 442)

nehezeti alelkemet. és a föld felé viszen engemet, vezesed lépésimet., hogy (KKU 445)

minden kivánságának, szándékának, tsak a felé a menyei haza felé kellene (KG 471)

a felé a menyei haza felé kellene sietni, dávid minden igyekezetét (KG 471)

minden ohajtási, a menyei dolgok felé voltanak. a miéink pedig tsak (KG 527)

pedig tsak a földi dolgok felé vannak, ö tsak az Istenröl (KG 527)

le nyomta a láthato dolgok felé, oly igen atesthez ragaszkodot volt (KJÉ 577)

a mágusok alig indulának bethleem felé. hogy meg láták a tsillagot (KJÉ 613)

a tsillagot. melyet nap kelet felé láttak volt. és az Évangyélium (KJÉ 613)

azokban menyenek., a disznok ató felé futának. és abban ugrának, mint (KJÉ 634)

menvén a háztol., a tó felé mene, és mentiben láta egy (KJÉ 636)

ki is a genezárethi tó felé vévé uttyát, a tanitványival, ahová (KJÉ 642)

széllyiig tyrus. és sidonia varosi felé, mind ezekröl ahelyekröl, igen sok (KJÉ 642)

a halálra készüle, és jérusálem felé vevé uttyát. nagy bátorságal, meg (KJÉ 712)

volna az apostolinak. az ég felé emelé szemeit és mondá. Atyám (KJÉ 746)

azt az irást a feje felé tévé, a keresztnek. felsöb végire (KJÉ 758)

lön. három oráig. három ora felé. jésus fel kiáltá nagy szoval (KJÉ 760)

azonal nagy siettségel. a koporso felé indulának., jános érkezék oda eléb (KJÉ 762)

néztek oly sokáig az ég felé,? ez ajésus, aki fel vétetett (KJÉ 772)

suhajtások az örökké valo boldogság felé oly mértékletes, hogy azok meg (VKT 822)

fejed, a szemeid az ég felé fordulva, :(ez a forma ellenkezik (IK/A 22)

kezeimet fel emeltem az ég felé,. lelkemet ahoz igazitottam., meg háborodtam (IK/A 88)

mind ajelen valoknak., a vége felé. azok akiknek modgyok vagyon benne (IK/A 135)

vala a rosz erkölcsnek melysége felé, hogy akik én velem egy (IK/A 159)

hullatásival, ö pediglen végtire apap felé fordulván, és a papot el (IK/A 176)

mint, a szemeidet az ég felé fel emelni, a kezeidet., a (IK/A 192)

hullatásokot ejtettem volna. az ég felé emelt szemekel, olyan nagy vigasztalást (IK/A 200)

erösödik. az emberek a föld felé meg nehezednek, és lassanként a (C/A 9)

fel emelik kezeket az ég felé. és buzgoságal könyörögnek a kristus (C/A 97)

ochosiás, Áthália, joás a vege felé. Amáziás, Ákás, Manasses, a ki (C/A 124)

az ö uralkodásának a vége felé jöve evilágra a kristus, az (C/A 136)

fognak. szenvedni akeresztyének világ vége felé az Anti kristustol (C/A 138)

pedig fel tetzvén nap kelet felé, a mágusok mindgyárt meg indulának (C/A 159)

rendelte volt el halálát, Jérusálem felé indula. és elöre meg mondá (C/A 170)

sidok meg térnek világ vége felé (C/A 294)

más böjti napokon, három ora felé dél után. igen ditséretes dolog (C/A 470)

A harmadik rendnek vége felé amint eki tettzik a régi (C/A 576)

és akristus. lehet nap kelet felé fordulni az imádságkor. valamint tselekedtenek (C/A 685)

igen jó szokás a templom felé fordulni az imádságkor. ahol. az (C/A 685)

keresztyének miért fordultak nap kelet felé mikor imádkoztak (C/A 685)

irás, és aki nap kelet felé fordula menyben menetelekor. amint tanittya (C/A 685)

annak véribol. a sátor ajtaja felé., a melynek superláttya le volt (C/A 746)

Evangyéliumot énekelvén. rend szerént jóbb felé fordult., mert mint hogy az (C/A 795)

az Diaconus is az emberek felé fordult., az Aszonyok helye pedig (C/A 795)

száz esztendövel, rendszerént bal kéz felé fordulni mikor az Évangyéliumot énekelik (C/A 796)

Miért fordul apap a nép felé. mondván Dominus vobiscum (C/A 798)

és kezeit emeli fel. akereszt felé, vagy a szenttség felé. mikor (C/A 798)

akereszt felé, vagy a szenttség felé. mikor az oltáron vagyon (C/A 798)

szemeit és kezeit a kereszt felé vagy a szenttség felé; azért (C/A 799)

kereszt felé vagy a szenttség felé; azért hogy a nép is (C/A 799)

kezeit. és szemeit az ég felé. kérvén a szent Lélek kegyelmének (C/A 810)

szemeit és kezeit az égg felé emelvén és magát meg hajtván (C/A 813)

{…} A pap az ég felé emelvén kezeit és szemeit, akövetkezendö (C/A 819)

vette, fel emeli az ég felé szemeit. valamint ö tselekedet, meg (C/A 830)

vérévé, és a mise vége felé meg szegi a kenyeret, és (C/A 830)

a kenyeret az imádságnak vége felé, amelyben az Isten békeségit kéri (C/A 846)

fel emelik kezeket az ég felé. és buzgoságal könyörögnek, az kristus (C/B 986)

jorám, ochosiás, athália: joás. avége felé., amaziás, ákás, manasses, aki azö (C/B 1008)

az ö uralkodásának pedig vége felé,. jöve evilágra. akristus, az emberek (C/B 1018)

fognak szenvedni akeresztények világ vége felé. az antechristustól (C/B 1020)

pedig fel tetzvén nap kelet felé. a mágusok. mindgyart meg indulának (C/B 1036)

rendelte volt el halálát., jerusálem felé indula, és elöre meg mondá (C/B 1043)

sidok meg térnek világ vége felé (C/B 1122)

más böjti napokon, három ora felé dél után; igen dicséretes dolog (C/B 1257)

A harmadik rendnek vége felé, a mint eki tettzik a (C/B 1336)

a kristus. {…} lehet nap kelet felé fordulni az imádságkor; valamint tselekedtenek (C/B 1415)

igen jó szokás,, a templom felé fordulni az imádságkor. ahol az (C/B 1415)

keresztények miért fordultak nap kelet felé. mikor imádkoztanak (C/B 1415)

irás. és aki nap kelet felé (C/B 1415)

annak vériböl. a sátor ajtaja felé., a melynek superláttya le volt (C/B 1459)

az diaconus is az emberek. felé volt fordulva, az aszonyok helye (C/B 1495)

énekelni az évangyeliumot. és bal felé fordultak, és ez a szokás (C/B 1495)

fordul a pap a nép felé. mondván (C/B 1496)

kezeit emeli fel, a kereszt felé, vagy a szenttség felé, mikor (C/B 1497)

kereszt felé, vagy a szenttség felé, mikor az oltáron vagyon (C/B 1497)

szemeit, és kezeit a kereszt felé, vagy a szenttség felé, azért (C/B 1497)

kereszt felé, vagy a szenttség felé, azért hogy a nép is (C/B 1497)

kezeit. és szemeit az ég felé, kérvén a szent lélek kegyelmének (C/B 1506)

szemeit és kezeit az égg felé emelvén. és magát meg hajtván (C/B 1508)

{…} A pap az ég felé emelvén kezeit és szemeit, a (C/B 1513)

vette, fel emeli az égg felé szemeit, valamint ö tselekedet. meg (C/B 1521)

vérévé, és a mise vége felé, meg szegi akenyeret, és el (C/B 1521)

szegi akenyeret az imádságnak vége felé. a melyben az Isten békeségit (C/B 1534)

és kezd futni a pincze felé, egy gyermeket elöl talál, abban (IJE 40)

Igen közelgetek. agazdaszonyságomnak vége felé, mind azon által, még is (IJE 148)

vad emberek. kik ahideg országok felé laknak, a rajna vizén által (ISZ 186)

szelektöl, nap nyugot és észak felé. améditerránéum tengere mossa (ISZ 188)

esék roma városa, abirodalomnak vége felé, valameddig ótt meg tarták ajó (ISZ 215)

kezeit, és szemeit az égg felé; le térdeplet. és a földre (KSZ 293)

A nagy böjt vége felé, ami atyánkra tanittyák vala öket (KSZ 314)

elött, amidön imádkoztanak, nap kelet felé fordultak, akezeket. és a szemeket (KSZ 317)

és a szemeket. az égg felé fel emelték, az imádság oráit (KSZ 317)

fel kelvén, és nap kelet felé fordulván, fel emelt kézel könyörögtenek (KSZ 338)

az elmult saeculumnak a vége felé akadtanak reájok, ezek a helyek (KSZ 378)

az oltár, a templom vége felé, nap keletre volt., annak háta (KSZ 396)

a második saeculumnak a vége felé, {…} tertulliánus emlékezik ollyanokrol, a melyeket (KSZ 419)

vala a romai birodalom vége felé, ezen két dologért, hamás képpen (KSZ 434)

is ahatodik saeculumnak a vége felé élt, a barátok vétkeit, bizonyos (KSZ 476)

tétettem ötet, a nap kelet felé valo pintzében és az ö (SUT 512)

közelgetne, egy szers mind dél felé nagy világoságot láta le szállani (SUT 525)

és másod napján három ora felé dél után. Czésáréába érkezének (SUT 533)

a Tibérius uralkodásának a vege felé tettzék ki. ez a két (SUT 542)

álla kérésekre, a hadát scythopolis felé küldé. hogy ót menne által (SUT 544)

jordán vizén. és onnét petra felé, maga pedig Herodesel. a Tetrárkával (SUT 544)

és más jó akaroival. Jerusálem felé vevé uttyát, a hol áldozatot (SUT 544)

érette, vitellius azután az Eufrates felé vevé uttyát, hogy szövettséget tsinályon (SUT 545)

Tiberius császár uralkodásának avége felé, vagy is a kájusénak a (SUT 545)

Ugyan azon esztendönek avége felé, az üdvezitö együt találván öket (SUT 552)

követ hajigál vala az ég felé, mondván, öly meg engemet, vagy (SUT 565)

és jovallá néki hogy Egyiptum felé venné uttyát. mint leg rövideb (SUT 567)

fel emelvén kezeit. az ég felé, olyan káromlást monda a melyet (SUT 592)

Jérusálem mellé épitették volt észak felé, és ebböl mint egy új (SUT 610)

kezeket. és szemeket. az ég felé, és azon kérik az Istent (SUT 640)

és figyelmeteségel halgattyák, és avége felé mind reája felelnek. az Aszszonyok (SUT 641)

fel emelvén kezeket az ég felé kérik az Istent. hogy szerentsés (SUT 642)

szent pál alevelének vége felé. inti a korintus bélieket hogy (SUT 688)

inté, el butsuzván töllök. Mácédonia felé indula, Timothéust maga mellé vevé (SUT 692)

uttyát. azért jobban szereté Macedonia felé veni utyát. és onnét által (SUT 700)

és a port az ég felé vetni (SUT 707)

oráján. (. ugy mint kilentz ora felé estve.:) tartsatok készen száz gyalogot (SUT 709)

hogy a Domitiánus uralkodásának, avége felé hala meg (SUT 716)

félix helyébe. aki Gubernátorságának avége felé. azon igyekezék hogy kedvit nyerhese (SUT 717)

szigete mellet mentenek el Sálmona felé, és boniportus nevü helyre érkezének (SUT 723)

a mely Septembernek a vége felé kezdödik, pál ezt a tanátsot (SUT 723)

vagy hét napig., azután Roma felé vevék uttyokot:, meg lehete látni (SUT 728)

lévö házakon felyül, nap nyugot felé, olyan magos kö falat emelének (SUT 731)

a második saeculumnak a közepe felé. még azt tarttya vala, hogy (SUT 770)

avárost fel prédálák, Cestius Jerusálem felé vevé uttyát. Antipátridán mene keresztül (SUT 792)

ezekel igen jó regel Tiberiádes felé indula. és meg álittá a (SUT 803)

ki mene avárosbol. és Jérusalem felé vevé uttyát (SUT 820)

Az esztendönek vége felé. vespásiánus meg tudván, a vindex (SUT 834)

vespasiánus részire álván. olosz ország felé indula a hadával. meg veré (SUT 841)

meg indula Alexandriábol olosz ország felé a tavasz kezdetin., Titust onnét (SUT 844)

Titus az ötödik légiot Emmáus felé küldé. és a tizedikét Jérikó (SUT 844)

küldé. és a tizedikét Jérikó felé. és maga meg indula a (SUT 844)

felöl valo toronynak a közepe felé tennék kost, a torony tsak (SUT 853)

azonal le rontatá az észak felé valo részit, és örzöket teve (SUT 854)

kénszeritték viszá nyomulni a tábor felé. Titus azon idöben az Antonia (SUT 859)

A haldoklok haltokor, a templom felé fordittyák vala fejeket mint ha (SUT 861)

suhajtásal. a kezeit az Ég felé emelvén, az Istent bizonyságul hitta (SUT 861)

fel tsinálák. az Antonia tornya felé, a melyek nagyobak valának. az (SUT 866)

meg fordula a lángot aváros felé vivé, és a fal egeszen (SUT 894)

feléjek – 5

vége, hogy látának nagy sebeségel feléjek jöni. egy hajot. a mely (MN 34)

hallák hogy a vezér hada feléjek közelgetne. akor észre vevék, hogy (MN 76)

közép rendüek, és a szegények, feléjek sem mehetnek., kemény szókót vesznek (IK/A 332)

lévök. és az szegények, feléjek sem mehetnek, jó szot sem (IK/B 658)

de pilatus. azt meg halván, feléjek mene. lovas, és gyalog hadal (SUT 541)

felém – 3

hogy ö is tartalékal közelgetne felém. térdre esém elötte. és igy (MN 226)

a helyéböl fel kele. és felém kezde jöni. nagy siettségel. és (MN 228)

ha a kis hajocskával jönének felém. arra örömömben mindgyárt le futék (MN 238)

felénk – 2

mit is irhatnék mikor senki felénk sem jö; mint ha tsak (TL 231)

szép leányával, a hajos kapitány felénk jövén nagy tsudálkozásál fel kiáltá (MN 238)

feli
feli – 1

bóóz fel menvén a kapu feli, ót le üle. és hogy (ISZ 254)


mi|felénk – 1
mi felénk
mi felénk – 1

hogy félida is jöne mi felénk, timánt nem tartoztathatván meg se (MN 234)