forma – 143
forma
forma – 6

{…} A kristust, mitsoda forma alat adgya elönkbe a mái (É 188)

az után meg láthatod, mitsoda forma kereszteket tsináltak arégiek. jáponiában mitsodást (KKU 261)

ugyan azon dolgokot ilyen uj forma alát adgyák elejekben (VKT 787)

ég felé fordulva, :(ez a forma ellenkezik az oktalan állatokéval.:) nem (IK/A 22)

{…} Mit jelente az a forma, a mely szerént parantsolá Isten (C/A 101)

{…} mi volt az a forma. a mely szerént parancsolá Isten (C/B 990)

formába – 2

{…} Micsoda formába igéré Isten az embereknek. hogy (C/B 960)

tudtunkra nem adgya, hogy mi formába szabadult meg szent pál a (SUT 737)

formaban – 2

és nézük meg hogy mi formaban adgya elönkben az irás azokot (KSZ 302)

után elö beszéllé nékik. mi formaban volt meg térése mikor Damaskusban (SUT 706)

formában – 16

sem tudgya kéd. hogy mi formában volt. azt is meg irom (TL 43)

haragos levelit olvasnom. és ollyan formában tud kéd panaszolkodni, és pirongatni (TL 64)

itt meg. nem tudom mi formában, a gyerttyát melléje tették volt (TL 76)

halottaibol fel támad. de más formában. mert az házán egy kis (TL 105)

azt meg engedi, de ollyan formában. hogy az aszszonynak. szabad ha (TL 124)

féle nemzet lakná. mind más formában volnának, mint szerettem nézni. hogy (TL 145)

meg ölette, a mely illyen formában ment végben, halgassa kéd. rébellisné (TL 167)

abban azidöben, a sultánnék valami formában. ki tudák., hogy a vezérnek (TL 180)

keveset tartat mások felöl. illyen formában, ugy tekintettem ötet, mint ollyan (TL 184)

sem kiáltanak már berdot. illyen formában. nem igen jol folynak. a (TL 194)

emberekben is. noha mind más formában. a mely fiu láttya, hogy (TL 197)

neki semmi házi eszköze ollyan formában nem volt. csinálva, mint másoknak (TL 210)

mindenüt készülnek ahadakozáshoz, abrándéburgus jó formában el kezdette, akövetek minden felöl (TL 254)

abbol fog állani, hogy mi formában nevelik az iffiuságot a Császár (TL 264)

leendö gyermeket is. de olyan formában hogy viszá küldheti az apja (TL 278)

Kedves Őtsém Uram illyen formában minden esmerettségből ki fogytam Erdélybe (ML 324)

formáit – 2

az állatoknak rezböl ki öntöt formáit (C/A 381)

az állatoknak. rézböl. ki öntött. formáit (C/B 1190)

formaja – 1

örökös szövettség., a melynek szenttséges formaja a keresztényi házaság. szent pál (C/B 1062)

formája – 26

magára, noha ö az Istennek formája, és termeszete volt; azért is (É 26)

{…} Egy ollyan pásztornak formája alat. aki az ö juhaihoz (É 188)

ollyan igaz, és kemény biro formája alat, aki meg jutalmaztattya a (É 188)

üdvezitö fel támadása., jele és formája a bünösök meg té- résinek (É 483)

a fel támadás kezdete, és formája az új életnek, melyet veszünk (É 528)

szükségesebb, az a lelke és formája atöbbinek, a felebaráti szeretet pedíg (É 643)

Attya által beszél, és tselekeszik, formája annak a szoros egyeségnek, a (É 660)

hogy minden látogatásunknak elégyen a formája, hogy minden látogatásunknak indittoja, a (É 687)

tehát hogy az épületben. akeresztnek formája, igazán valo mértékel légyen, valamint (KKU 420)

az emberekhez, hogy az Istennek formája, és természete lévén, magamot anyira (KKU 431)

János, a meg öletet báránynak formája alat. az Isten széke elött (KJÉ 773)

végre teremtettél, tsak a magad formája, az egyenes tested, a fent (IK/A 22)

értem hogy teste nintsen, se formája, se szine. és hogy ötet (C/A 37)

hogy a kristus fel támadása, formája a mi lelki fel támadásunknak (C/A 191)

ez örökös szövettség, a melynek formája a keresztyéni házaság szent pál (C/A 204)

kereszttségben tett igéretek meg ujjitásoknak formája (C/A 517)

ugy mint a szine. a formája. és az ize (C/A 536)

értem hogy teste nincsen. se formája. se szine. és hogy ötet (C/B 940)

földön, mind ezekben a probákban, formája vala., a legg tekélleteseb. békeséges (C/B 1023)

ugy mint. a szine. a formája. és az ize (C/B 1306)

egy háznál lévö tseléd. kis formája egy országnak, mert valamint hogy (IJE 108)

az izraéliták közöt, adolgok folytatásának formája, de azt ne gondollyuk. hogy (ISZ 255)

presbyterium, vagy sánctuarium, itt atemplom formája fél circulusra volt tsinálva. az (KSZ 396)

el tiltás. akis ex Communicationak formájavolt. Azt mondgya, hogy már arosz (SUT 685)

fényeséget lattak, a melynek kard formája volt. De a sidok, meg (SUT 755)

mondották. hogy szamár. vagy sertés formája vagyon. A nyoltzadik leg felsö (SUT 775)

formajában – 1

oltári szenttségben. abban az láthato formajában. a melyben volt a földön (É 549)

formájában – 6

is, ki mikor az Isten formájában volna, nem álította ragadománynak magát (É 439)

mulva viszá fóg jöni láthato formájában, hogy avilágot meg itéllye, és (É 549)

természet szerént valo. és láthato formájában, az oltári szenttségben is jelen (É 550)

is. ki mikor az Isten formájában volna, nem álitotta ragadománynak magát (É 661)

jelenék néki. egy iffiu embernek formájában. nagy fényeségel. storophila azon meg (KKU 254)

én bennem. mivel. az Istennek formájában lévén. nem álittám ragadománynak lenni (KKU 291)

formáján – 1

volt is. de az orczája formáján valamit üsmert rajta. addig tekinté (MN 167)

formájára – 16

szenttségben., és azon Isteni tekélleteségeknek formájára formáltatot. a melyeknek bélyegét el (É 802)

templomot, és ne vigyáz annak formájára. mivel az Isten azt mondá (KKU 419)

tétessenek, erösen állyanak,. fígyelmez a formájára ennek a könek, mert ollyannak (KKU 421)

képet se semmi hasonlatoságot azoknak formájára, melyek oda fel az égben (C/A 369)

az égben vannak, sem azoknak formájára melyek itt alat a földön (C/A 369)

képet, se semi hasonlatoságot azoknak formájára. kik az égben, a földön (C/A 380)

Catechismus formájára valo közönséges oktatások (C/A 488)

féle alphabetum. szent Andras keresztinek formájára esik, minden alphabétumnak az elsö (C/A 879)

képet, se semmi hasonlatoságot azoknak formájára. melyek oda fel az égben (C/B 1181)

az égben vannak, sem azoknak formájára melyek it alatt a földön (C/B 1181)

képet. se semmi hasonlatoságot azoknak formájára. kik az égben, a földön (C/B 1190)

is avizet. és nem. kereszt formájára. a kereszttség jó volna (C/B 1283)

féle alphabethum, szent andrás kereszttyinek formájára esik. mindenik. alphabéthumnak pedig az (C/B 1560)

a magok törvények alat éltenek, {…} formájára, a fö pap, ahetven egy (ISZ 267)

darab évegecskéket raktak esze, ostábla formájára, vagy más féle figurára, mind (KSZ 397)

tekélleteseb, ajérűsálemi anyaszent egy ház formájára, az illyenek, egy háznál laktanak (KSZ 423)

formájárol – 6

7 Articulus Az Imádságnak formájárol (C/A 678)

7 Art Az imádságnak formájárol 259 (C/A 915)

6 Articulus. Az Imádságnak formájárol (C/B 1411)

6 art. az imádságnak formájárol. 218 (C/B 1587)

18. Beszélgetés Az Itéletek formájárol, akinokrol (KSZ 348)

18 beszélgetés. az itéletek formájárol. a kinokrol. 70 (KSZ 491)

formáját – 40

a mint volt; a szolgájának formáját, és természetét, vévén magára, noha (É 26)

fogva formálta volt ki avilagnak formáját., és rendelése szerent adot annak (É 66)

ujitani, és az elöbbeni képnek formáját eleiben tenni, ugy hogy magát (É 68)

fel magára, és nem atestnek formáját. valamint a manicheusok tanitották, 2 (É 88)

irja magát. és egyszers mind formáját is adgya a maga munkáiban (É 179)

{…} Abban, hogy minden külsö formáját meg valtoztatta, ahalandó életében, rejtékben (É 217)

vette magára. és a szolgának formáját. azért is akara szegény Anyátol (É 233)

alázni érettünk, hogy a szolgának formáját vette fel. aki ötet valoságal (É 289)

ami vétkeinket, és abünös testnek formáját magára vette, hogy meg érdemellye (É 302)

térésében, a valoságos penitentzia tartásnak formáját adgya elönkben, az ö nagy (É 423)

{…} Mert az emberek formáját és természetét vette volt fel (É 469)

alázta, meg testesülésivel, a szolgának formáját vette magára. és emberré lett (É 671)

elönkben adgya, apenitentzia tartásnak tekélletes formáját, abban az aszszonyban., akinek meg (É 757)

ditsöséges erejét., és ugy mint formáját. az ö fel támadása után (É 845)

vette magára, és a szolgának formáját. szegény Anyatol. akara születni. akinek (É 871)

magamot meg alázván, a szolgának formáját vettem magamra, és anyira vitt (KKU 396)

A kristus. a szolgának formáját vévén magára, nem tsak meg (KKU 398)

az izrael népének a templom formáját, tudni illik. azért hogy meg (KKU 419)

meg aláztam, hogy a szolgának formáját, és természetét vettem magamra, és (KKU 431)

azokot tekinteni. mint rendét, és formáját, ami magunk viselésének, itt meg (KJÉ 596)

ö halando életében, az életnek formáját, amelyet kel élnünk eföldön, és (KJÉ 600)

jutalmaztattya meg azokot, az imádságnak. formáját adván nékünk. azt akarja, hogy (KJÉ 646)

a jó erköltsöknek leg tekélleteseb formáját, a melyeket meg kel magadnak (IK/A 213)

néked azt az tökélleteségel valo formáját az jó erkölcsnek. az melyhez (IK/B 557)

{…} Értem ahit tételnek formáját., a melyet az Apostoloktol vettük (C/A 304)

{…} Mert a vétkes embernek formáját vévén magára. a mi vétkeinkért (C/A 432)

borban.. ugy mint annak szinét, formáját. izét (C/A 536)

büneit. és a vétkes embernek formáját, meg szabaditot minket büneinktöl (C/A 749)

a világiak, meg változtatták aköntösök formáját: de az Anyaszent egy ház (C/A 774)

a hit tételnek azt a formáját., mellyet az apostoloktol vettük a (C/B 1130)

{…} Mert avétkes embernek formáját vévén magára. a mi vétkeinkert (C/B 1229)

borban. ugy mint, annak szinét, formáját. és izét (C/B 1305)

avilág büneit. és avétkes embernek formáját, meg szabaditot minket büneinktöl (C/B 1460)

világiak meg változtatták a köntösök formáját, de az anyaszent egy ház (C/B 1479)

eszközöket, és az ö eleteknek formáját, ök jó reggel szoktak vala (ISZ 199)

az Izraéliták ruháját illeti, annak formáját bizonyosan nem tudhatni, mivel mind (ISZ 199)

soha meg nem változtatták, aköntösök formáját, azert agazdagoknak. mindenkor sok számu (ISZ 200)

mutassa a népnek. a hadakozásnak formáját. az Amphiteatrumba. tizen négy száz (SUT 613)

hogy magokal. el vigyék atemplomnak formáját. ugy a Diana képinek is (SUT 690)

ugy a Diana képinek is formáját, ezüstböl ki tsinálva (SUT 690)

formájátol – 1

termeszet szerént valo közönséges életek formájátol, már sok idötöl fogvást, a (ISZ 279)

formájával – 2

másikátol. a köntösének szinével. vagy formájával (C/A 647)

másikátol. a köntösének. szinével, vagy formájával (C/B 1388)

formáji – 1

és a melyek a keresztnek formáji, a vas matska nem hasonlitté (KKU 434)

formájok – 2

nekik nintsen se testek, se formájok, se szinek, és a magok (C/A 47)

nekik nincsen se testek. se formájok. se szinek. és a magok (C/B 947)

formajokot – 1

mesterek tanullyák azoknak arégi épületeknek formajokot, tudván azt hogy az ö (KSZ 445)

formájokot – 1

aklastromokban., a régi romai házaknak formájokot, valamint azokot le irják vitruvius (KSZ 445)

formák – 1

árva gyermekek találkoznak. akik jo formák. az adoban el veszik. és (TL 178)

formákban – 1

sok gonosz lelkeket látot irtoztato formákban. a kik el akarták ötet (IK/A 175)

formát – 1

apro veszökböl kel fonni ollyan formát, valamint a szilva aszalokon vannak (TL 102)

Forma
Formájara – 1

CÁTÉCHISMUS Formájara valo kőzőnséges OKTATÁSOK (C/A 485)

Formájára – 6

CATECHISMUS Formájára valo kőzőnséges OKTATASOK (C/A 5)

CATECHISMUS Formájára valo kőzőnséges OKTATÁSOK (C/A 24)

CATECHISMUS Formájára valo kőzőnséges OKTATÁSOK (C/A 33)

CÁTÉCHISMUS Formájára valo kőzőnséges OKTATÁSOK (C/A 487)

CATECHISMUS Formájára valo közönséges. OKTATÁSOK (C/B 927)

CATECHISMUS Formájára valo közönséges. OKTATÁSOK (C/B 1269)